آبادان - خبرگزاری مهر: دبیرکل انجمن‌های صنفی هنرمندان آبادان گفت: دو سینمای شهرستان آبادان به کتابفروشان دوره گرد اجاره داده شده‌است.

احمد امیری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص واگذاری دو سینمای قدیمی این شهرستان به کتابفروشان دوره گرد، اظهار کرد: در گذشته در آبادان بیش از 20 سینما وجود داشته ولی اکنون باید اندک سینماهای این شهرستان در اختیار کتابفروشان دوره گرد قرار گیرد.

امیری اظهار کرد: اکنون سینما ایران و کیهان که جزو سینماهای مطرح آبادان به شمار می‌وند به کتابفروشی‌های دوره گرد کرایه داده شده است. این اماکن باید در اختیار بخشی قرار گیرد که بتواند آن را اداره کند نه این که به محلی برای کتابفروشی تبدیل شود.

وی افزود: به عقیده من این اماکن باید به بخش خصوصی یا کسانی که توانایی اداره آن را دارند، واگذار شود.

دبیرکل انجمن‌های صنفی هنرمندان آبادان تصریح کرد: سینما یک مکان فرهنگی است و قلب شهر است و اگر فعال شود افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

امیری اظهار کرد: اکنون تنها سینماهای فعال در این شهرستان متعلق به شرکت نفت است و یکی دیگر از سینماهای این شهر تنها به نیروهای شرکتی تعلق دارد.

امیری بیان کرد: سینما ایران اکنون به دفتر حوزه هنری تبدیل شده و سینما جهان نیز که  بعد از بازسازی راه اندازی شد، اجاره داده می‌شود.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی سینما کیهان بسیار مطلوب است و اگر راه اندازی شود به خوبی از آن استقبال می‌شود.