دامغان - خبرگزاری مهر: رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان دامغان مسجد را پايگاه ايمان، هدايت و ترويج فرهنگ ديني دانست و گفت: پيشوايان الهي بارها نقش و اهميت مساجد را با گفتار و كردار خود براي مردم بازگو مي‌كردند.

حجت‌الاسلام مصطفي تقوي در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه مسجد خانه خدا و مومنين است افزود: همه چيزهايي که درباره اهميت بهداشت مطرح است درباره مساجد و نظافت این امکان صد چندان ضرورت و اهميت پيدا کرده و تکليف مومنين و مسلمانان سنگين‌تر و حساس‌تر مي‌شود.

 تقوي اظهار داشت: همانطور که مومنين، نظافت و پاکيزيگي را براي خانه خود مي پسندند محيط مقدس مسجد را که عبادتگاه بندگان خالص خداست، باید پاک نگه دارند.

وی اضافه کرد: فضيلت اين عمل به قدري است که رسول اکرم(ص) فرموده اند « هرکس مسجدي را جاروب کند، خداوند برايش صواب آزاد کردن برده اي را مي نويسد و هرکس از مسجد ذرات ريز و گرد و خاک را که در چشم مي رود بيرون کند خداوند بزرگ و بلند مرتبه برايش دو برابر از رحمتش را مي نويسد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان بر ضرورت اجرايي شدن فرهنگ خدمت به مسجد در جامعه اسلامي تاکید و تصریح کرد: خوشبختانه اين طرح با تاييد و تاکيد مقام معظم رهبري مبني بر غبارروبي مساجد به شکل شايسته و خدمت به مسجد، همه ساله به نحوی شایسته انجام می شود.

تقوی غبارروبی و نگهداری مساجد را کاري مردمي و همگاني دانست و تصریح کرد: مساجد در سال های پس از انقلاب جايگاه بهتري يافته اند و اکنون چند سالي است که دهه تکريم و بهداشت مساجد مقارن با آخرين دهه ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان در جاي جاي جامعه اسلامي با برنامه‌هاي ارزشمند و معنوي گرامي داشته مي‌شود .

وی در پایان خاطر نشان کرد: مراسم نکوداشت و بهداشت مساجد طی سالجاري در مساجد امام رضا (ع)، جامع، صاحب الزمان (عج)، موسي ابن جعفر(ع) حضرت ابالفضل (ع) به عنوان نمونه برگزار مي شود.