قزوین- خبرگزاری مهر: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: كاهش تصدي گري دولت و ايجاد مشاركت در امر گردشگري توسعه و رونق اين صنعت را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست هم انديشي واگذاری امور تصدی‌ گری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تشکل‌های صنفی در استان قزوين راهكارهاي اجرايي آن با حضور انجمن‌هاي گردشگري و اتحاديه هاي صنايع دستي بررسي شد.

حميدرضا قاسمي در این نشست که روز شنبه در محل اداره میراث فرهنگی قزوین برگزارشد ضمن ابراز خرسندي از همراهي بخش خصوصي و تشكل‌هاي غيردولتي توسعه صنعت گردشگری و صنايع دستي گفت: مشاركت و همراهي مردم در همه زمينه‌ها مي‌تواند نتايج مطلوبي به همراه داشته باشد كه با آماده سازي بسترهاي قانوني توسط بخش دولتي و واگذاري آن به متوليان بخش خصوصي مي‌توانيم به اهداف بلند مدت سازمان كه كسب موفقيت در توسعه و رونق اين صنايع است دست يابيم.

  

قاسمي با اشاره به روند كاهش تصدي‌گري دولت در امور اجرايي افزود: با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص اصل 44 قانون اساسی، واگذاری امور کشوري که قابلیت اجرای آن توسط بخش خصوصی وجود دارد را سرلوحه كار اجرايي قرار داده ایم و با تلاش و كوشش مجدانه امیدواریم بتوانيم اين اصل مهم را بخوبی اجرایی کنیم.

این مسئول تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوين به عنوان دستگاه اجرایی متولی صنعت گردشگری و صنایع دستی در اجرای مصوبات دولت و وظایف مقرر در قانون برنامه پنجم توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و سایر قوانین و مقررات ناظر بر واگذاری امور تصدی گری دولت به بخش خصوصی همراه با سایر دستگاههای اجرایی در این مسیر گام بر می دارد.

محمدی بیان کرد: پس از انجام بررسی‌های کارشناسی قسمتي از اموري كه در حوزه گردشگري و صنايع دستي توسط اين اداره كل اجرا مي‌شده است را به متوليان اصلي آن خواهیم سپرد تا در جهت رشد و توسعه اين صنعت از قابليت‌هاي بخش خصوصي بیشترین استفاده را بریم.

  

سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين یادآورشد: طبق مصوبه هيئت وزيران،‌ امور تصدي‌ گري سازمان ميراث فرهنگي، ‌صنايع دستي و گردشگري كه شامل مجوز ايجاد، اصلاح، تكميل، درجه بندي و نرخ گذاري تاسيسات گردشگري و نظارت برفعاليت آنها، مجوز تاسيس و نظارت بر فعاليت دفاتر خدمات مسافرتي، ‌سياحتي، جهانگردي، صدور جواز تاسيس و پروانه توليد كارگاه‌هاي هنرهاي سنتي و بازارهاي صنايع دستي است به تشكل‌هاي صنفي واگذار خواهد شد كه اميدواريم با اين برنامه بتوانيم از پتانسيل‌هاي تخصصي در امر گردشگري و صنايع دستي بهتر استفاده کنیم.

در پايان اين نشست سرپرست ميراث فرهنگي، ‌صنايع دستي و گردشگري استان به همراه معاون این اداره به سئوالات مديران انجمن صنفي، ‌اتحاديه‌ها و تعاوني‌هاي گردشگري و صنايع دستي پاسخ داد و نحوه واگذاري و راهكارهاي اجرايي آن را تشریح کرد.