گرگان - خبرگزاری مهر: دادستان گرگان گفت: در نشستی که با اعضای شورای نظارتی استان داشتیم از بانک ها خواستیم بدهکاران بانکی را شناسایی و به ترتیب اولویت به دادستانی مرکز استان ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پوریانی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در گرگان با بیان این که یکی از برنامه های شورای نظارتی ، بازگرداندن پول بدهکاران به بانک است افزود: در همین راستا در صحبت هایی که با یکی از بدهکاران بانکی داشتیم وی را مجبور به بازگرداندن 50 میلیارد تومان از بدهی های بانکی کردیم.
 
دادستان دادسرای عمومی و انقلاب گرگان با انتقاد از عملکرد بانک ها در شکل گیری بدهی های بانکی گفت : بانک ها معمولا این گونه تسهیلات با مبالغ بالا را در چند مرحله پس از بازدید کارشناسان بانک از روند اجرای طرح ها و پروژه ها پرداخت می کنند بنابراین بانک ها و کارشناسان در هنگام بازدیدها باید دقت نظر لازم را داشته باشند.
 
پوریانی گفت : کوتاهی بانک ها در این مرحله سبب می شود شخص حتی در بسیاری از مواقع سرمایه‎ای را که به صورت وام با ارائه طرح توجیهی دریافت می‎کند در راه سرمایه‎گذاری مصرف نمی‎کند.
 
پوریانی تصریح کرد: در جلسه‎های متفاوتی که با مدیران بانک‎ها و موسسات برگزار کردیم برخورد با سرمایه گذاران را در دو بخش بدهکاران بانکی که شخص سرمایه اخذ شده از بانک را در راه اقتصادی طرح توجیهی خود مورد استفاده قرار می‎دهد و یا آن سرمایه را نه تنها در طرح ارائه شده به بانک بلکه در هیچ صنعت یا مورد اقتصادی هزینه نمی‎کند تقسیم کردیم و در این تقسیم بندی با دسته دوم نگاه ِ ما برخوردی است.
 
وی با بیان این که وصول مطالبات بانکی در راستای حمایت از سرمایه گذاران صورت می گیرد افزود : زمانی که تسهیلات اعطایی بانک ها وصول می شود شرایط برای اعطای تسهیلات به سایر سرمایه گذاران راحت تر خواهد شد.
 
پوریانی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره پرونده شرکت رازی گفت: متهم شرکت داروئی رازی، با وثیقه 14 میلیارد ریالی فعلا از زندان گرگان آزاد شده است.
 
وی با بیان این که پرونده های اینچنینی باید در دادگستری مطرح شود، افزود: اتهام این شخص به نام پ . ح  در پی شکایت شرکت داروئی رازی مبنی بر ، خیانت در امانت و جعل، ثابت شده است.
 
دادستان گرگان افزود: شکایت دیگر مالباختگان که هنوز در حال بررسی است، تحصیل مال از طریق نامشروع است که در دادگستری گرگان مفتوح است.
 
دادستان مرکز استان در ادامه سخنان خود با بیان این که ارتقای آگاهی های حقوقی مردم از تشکیل بسیاری از پرونده ها در محاکم و دادسراها پیشگیری می کند از رسانه ها خواست مبانی حقوقی را برای مردم تبیین کنند.
 
وی افزود: مطبوعات و رسانه ها با پرداختن به مسائل روزمره حقوقی و کیفری، نقش اساسی در آموزش و اطلاع رسانی به جامعه دارند.