آیت دولتشاه رمان جدید خود «ترکش لغزنده» را با بستر زمانی سال‌های جنگ تحمیلی و دهه 60 به پایان رساند.

آیت دولتشاه داستان‌نویس در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اثر جدید خود «ترکش لغزنده» گفت: این کتاب یک رمان است که داستان آن در زمان جنگ تحمیلی جریان دارد. البته اتفاقات داستان در حاشیه سال‌ها و فضای جنگ رخ می‌دهد و به طور مستقیم به جنگ مربوط نمی‌شود.

وی افزود: نام رمان «ترکش لغزنده» است و داستانش در گذشته، در منطقه‌ای نزدیک به خط اول جبهه رخ داده است. اصل داستان مربوط به زمان حال است که شخصیت‌های آن با گره و مشکل روبرو می‌شوند. به این ترتیب داستان از زمان حال یک فلش بک به گذشته و دهه 60 می‌زند و حقیقت تلخی مشخص می‌شود که در زمان جنگ رخ داده است و موجب بروز بحران در زندگی دو برادر می‌شود که یکی از آن‌ها شخصیت اصلی کار است.

این داستان‌نویس گفت: در حال حاضر مشغول بازنویسی نهایی این رمان هستم. کار نوشتن کتاب را از سال پیش شروع کردم. نوشتن «ترکش لغزنده» را بهار سال گذشته شروع کردم و پاییز نوشتن نسخه اولیه آن را به پایان رساندم. از آن زمان تا امروز، رمان تغییر زیادی کرد و حتی طرح و شخصیت‌های آن هم دستخوش تحول زیادی شدند. در کل بعد از شروع بازنویسی، کار را به کل به هم ریختم و آن را متحول کردم. کتاب در حال حاضر 170 صفه حجم دارد و احتمال دارد بیشتر هم بشود.

«ترکش لغزنده» بعد از مجموعه داستان «خویش‌خانه» و رمان «این بازی کی تمام می‌شود؟»، سومین کتابی خواهد بود که از دولتشاه چاپ می‌شود.