یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از بازگشت وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه تنها بعد از گذشت یک هفته از سفر اخیر وی به منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، در حالی که هنوز یک هفته از آخرین سفر "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا به کرانه باختری و بیت المقدس نمی گذرد، وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر به خاورمیانه می آید تا شاید بتوانند با برطرف کردن اختلافات تشکیلات خودگردان و تل آویو مذاکرات صلح (سازش) را احیا کند.

به نوشته این رزونامه، کری در دیدار با مقامات تل آویو به دنبال متقاعد کردن آنها برای توقف شهرک سازی و آزادی بیش از 100 اسیر فلسطینی ظرف شش ماه است.

هر چند کری یکشنبه هفته گذشته منطقه را ترک کرده ام با این وجود "فرانک لوناشتاین" مشاور ارشد او در امور خاورمیانه در طی این مدت مرتب میان رام الله و تل آوریو در رفت و آمد بوده تا شاید بتواند اختلافات دو طرف را به حداقل برساند.

بر همین اساس، لوناشتاین در طی روزهای گذشته مذاکرات مفصلی را با "زیپی لیونی" وزیر دادگستری و مسئول تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر آن داشته و در طرف مقابل مذاکراتی را نیز با "صائب عریقات" مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان انجام داده است.

جان کری تا پایان هفته جاری به منطقه می آید و به غیر از مذاکرات سازش درباره موضوعات مهمی همچون تحولات اخیر مصر و تنش های موجود میان اسرائیل و سوریه با مقامات منطقه به گفتگو می نشیند.

با شدت یافتن تحولات در مصر، نگرانی آمریکا در مورد امنیت رژیم صهیونیستی افزایش یافته به طوری که مقامات واشنگتن از جمله "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا، در این رابطه هشدار داده اند.