وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اذعان کرد روابط امنیتی و اطلاعاتی میان مصر و اسرائیل در دوران حکومت یک ساله محمد مرسی در بالاترین سطح قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الحیات، "اسحاق آهرونویچ" وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو با اشاره به روابط امنیتی و اطلاعاتی مصر و رژیم صهیونیستی در دوران حکومت محمد مرسی اظهار داشت: این روابط در بالاترین سطح ممکن دنبال می شد.

وی افزود: البته سرنوشت مرسی ضربه ای شدید به حماس محسوب می شود.

این مقام امنیتی تاکید کرد: تل آویو همچنان به هماهنگیها با ارتش مصر به ویژه درباره منطقه سینا ادامه می دهد و تحولات این منطقه را از نزدیک دنبال می کند.

آهرنویچ افزود: اسرائیل از نزدیک تحولات مصر را دنبال می کند. البته موضوع مهم برای ما حفظ توافقنامه صلح و برقراری آرامش و ثبات در منطقه سینا است.

خاطرنشان می شود روزنامه هاآرتص اخیرا در گزارشی به علل نارضایتی این رژیم از برکناری "محمد مرسی" رئیس جمهور مخلوع مصر پرداخت و به دستاوردهایی اشاره کرده که در زمان مبارک هم برای تل آویو وجود نداشت.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل به چهار علت مختلف از برکناری "محمد مرسی" رئیس جمهور سابق مصر خشمگین و ناراضی است.

بنابراین گزارش، با روی کارآمدن مرسی همگان فکر می کردند وی سیاستهای ضدصهیونیستی دارد، اما وی با تقویت روابط تل آویو - قاهره در طول مدت ریاست جمهوری خود، تمام شک و شبهات در این باره را از بین برد.

نخست اینکه مرسی پایبندی کامل خود را به پیمان کمپ دیوید اعلام کرد و تلاشی در جهت تعدیل آن انجام نداد. دوم اینکه با توجه به روابط خوب خود با اخوان المسلمین از پرتاب موشکهای حماس به اراضی اشغالی جلوگیری به عمل آورد. سوم اینکه دولت مرسی اکثر تونلهای زیرزمینی میان شبه جزیره سینا و غزه را منهدم کرد که این مسئله سبب توقف قاچاق سلاح برای گروههای فلسطینی شد و چهارمین و مهمترین مسئله هم تقویت اختلافات میان شیعیان و اهل سنت در خاورمیانه توسط مرسی با حمله به محور مقاومت در منطقه بود.