بروجرد - خبرگزاری مهر: بعد از بارها خلف وعده در زمینه افتتاح مسکن مهر بروجرد بالاخره زمزمه بیرون آمدن کلیدها از جیب وزیر راه و شهرسازی به گوش می رسد تا مردم چشم به راه آمدن علی نیکزاد باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، بی نتیجه بودن انتظار برای افتتاح مسکن بروجرد توسط رئیس جمهوری در سفرهای قبلی نگاه مسئولان را به سمت وزیر راه و شهرسازی چرخاند تا کلیدها از جیب علی نیکزاد بیرون بیاید و پایانی بر این انتظار مردم و مسئولان باشد.

سفر وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح مسکن مهر بروجرد

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد ظهر امروز یکشنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات مسکن مهر بروجرد در محل فرمانداری از سفر وزیر راه و شهرسازی در اواخر هفته جاری به این شهرستان برای افتتاح پروژه های مسکن مهر خبر داد.

مهدی پازوکی البته عنوان کرد که علی رغم افتتاح پروژه های مسکن مهر همچنان این پروژه های مشکلاتی دارند که باید با کمک همه دستگاههای مرتبط زمینه رفع آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه همه مسئولین وظیفه دارند که پاسخگوی مطالبات قانونی مردم باشند، عنوان کرد: در حال حاضر سایت مسکن مهر بروجرد دارای مشکلات زیرساختی است که امید می رود با کمک مجموعه عوامل هرچه سریعتر این مشکلات برطرف و مردم در خانه های خود مستقر شوند.

مسکن مهر افتتاح می شود ولی برخی دغدغه ها همچنان باقیست

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد افزود: همچنین یکی از دغدغه ها قیمت تمام شده واگذاری مسکن بوده که عوامل و شاخص های مختلفی در این قیمت تمام شده تاثیر داشته و هنوز عوامل اجرای پروژه نتوانسته اند در این بخش به جمع بندی واحدی برسند.

پازوکی به دیگر مشکلات هم اشاره کرد و ادامه داد: همچنین بحث مالیاتی پروژه های مسکن مهر از دیگر مشکلات عمده ای است که همچنان به قوت خود باقیست و امید می رود متولیان امر در این بخش ما را همکاری کنند.

وی با یادآوری اینکه همه ی عوامل اجرای پرژه های مسکن مهر دغدغه واگذاری این پروژه ها را از باب اینکه دستور دولت است را دارند و عنوان کرد: علی رغم مشکلات موجود اعتقاد داریم واگذاری خانه ها نه تنها ضرری ندارد بلکه به پیشرفت کار نیز کمک می کند.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد البته در پایان سخنان خود تاکید کرد که مشکلات کنونی مسکن مهر بروجرد تنها مختص این شهرستان نیست و دیگر شهرستانها نیز با مشکلات مشابهی دست در گریبان هستند.

پیگیری برای رفع مشکلات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر بروجرد

و اما ردپای گلایه از وضعیت زیرساختهای پروژه مسکن مهر بروجرد را نیز در سخنان مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان نیز می توان دید آنجا که شهرام ملکی از وضعیت آبرسانی این پروژه گلایه می کند.

وی با اشاره به آماده بودن واحدهای مسکن مهر بروجرد، گفت: با این حال به نظر می رسد منبع آب کنونی مسکن مهر جوابگوی نیاز ساکنان این پروژه نیست و باید یک منبع آب با ظرفیت دو هزار و 500 متر مکعب از طرف آب و فاضلاب بروجرد در مسکن مهر نصب شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان در سخنان خود تصریح کرد که با توجه به برخی مشکلات زیرساختی مردم سرگردانند و می خواهند تکلیف خود را بدانند و امیدواریم این گونه مشکلات نیز در سریع ترین زمان رفع شود.

ملکی به پیگیری برای رفع برخی مشکلات دیگر پروژه مسکن مهر بروجرد نیز گریزی زد و گفت: در بحث خدمات روبنایی مانند مسجد، مدرسه و واحدهای تجاری سایت مسکن مهر بروجرد با به مزایده قرار دادن این پروژه ها برای ساخت اعلام کرده ایم که در سطح 63 هکتاری این سایت و در معابر فرعی و اصلی این پروژه ها به اجرا دربیاید.

وی افزود: احداث هر مدرسه طبق تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نوسازی مدارس صورت خواهد گرفت و براساس یارانه ای که به ساخت مدارس در نورآباد و الشتر پرداخت شده است سهم بروجرد را نیز می دهیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان ادامه داد: همچنین در زمینه احداث مسجد نیز در حال حاضر ساخت یک مسجد در زیربنای 300 متر مربع در مسکن مهر بروجرد آغاز شده است تا هرچه زودتر این پروژه با اعتبارات کنونی به پایان برسد.

حسرت افتتاح توسط رئیس جمهوری بر دل مسکن مهر بروجرد ماند

بنابراین گزارش  ساخت مسکن مهر بروجرد همزمان با سراسر کشور در سال 87 با ثبت نام بیش از شش هزار متقاضی مسکن در قالب تعاونیهای مختلف در زمینی با مساحت 60 هزار هکتار کلید خورد.

پروژه مسکن مهر این شهر در سالهای نخست پیشرفت مطلوبی داشت اما در سال 91 این پروژه به دلایل مختلفی که مسئولین عنوان کردند راکد ماند تا مردم همچنان در انتظار خانه دار شدن باقی بماند.

آماده نبودن زیرساختها اعم از آب، گاز و ...، عدم اجرای آسفالت معابر، تکمیل نشدن پروژه های شرکت های خدمات رسان و...از مهم ترین دلایل عقب افتادن این پروژه در بروجرد بوده است.

بالاخره در سالجاری این واحدها آماده افتتاح شدند ولی جالب اینجاست هرگاه که از افتتاح این پروژه ها سخن به میان می آمد پای رئیس جمهور نیز وسط کشیده می شد گویا تنها دکتر احمدی نژاد بود که می توانست این پروژه ها را افتتاح کند.

البته طی ماههای اخیر تاکنون رئیس جمهوری دو بار به لرستان سفر کرده بود که در هیچ کدام از این دو بار پروژه های مسکن مهر به افتتاح نرسید تا متولیان امر برای افتتاح پروژه ها کار را به وزیرراه و شهرسازی بسپارند.

قرار است اواخر هفته جاری همزمان با حضور علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی 15 هزار و 186 واحد مسکن مهر در سراسر استان به بهره برداری برسد که از این تعداد دو هزار و 954 واحد در قالب سایت 65 هکتاری بروجرد آماده افتتاح است.