در پیام دکتر سید حسین نصر به مناسبت جشن 80 سالگی دکتر داوری اردکانی آمده است: دکتر داوری خدمات فراوانی در رشته فلسفه و سوق دادن جوانان متفکر کشور به راه درست اندیشیدن انجام داده است و پیشتاز میدان بحث جدی فلسفی و طرح سوالات واقعی در امور گوناگون بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم جشن 80 سالگی دکتر رضا داوری اردکانی استاد فلسفه دانشگاه تهران و رییس فرهنگستان علوم عصر امروز یکشنبه 16 تیرماه در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیام دکتر سید حسین نصر استاد فلسفه اسلامی و استاد دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا توسط دکتر اسدزاده دبیر بزرگداشت جشن 80 سالکی دکتر داوری اردکانی فیلسوف فرهنگ قرائت شد.

 در این پیام آمده: در سال 1337 که تدریس در گروه فلسفه را در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران آغاز کردم با جوانی مواجه شدم که دانشجوی دکتری در رشته فلسفه بود و مدیر گروه محترم دکتر یحیی مهدوی از او تعریف می کرد. آن جوان دکتر رضا داوری بود که اکنون بیش از پنجاه سال از آشنایی بنده با این دانشمند و متفکر پر ارج می گذرد.

نصر در این پیام می افزاید: در طی این نیم قرن دکتر داوری خدمات فراوانی در رشته فلسفه و سوق دادن جوانان متفکر کشور عزیزمان به راه درست اندیشیدن انجام داده است و پیشتاز میدان بحث جدی فلسفی و طرح سوالات واقعی در امور گوناگون بوده است. از درگاه پروردگار متعال برای این متفکر پر ارج ایران معاصر طلب سلامتی کرده و امیدوارم سالیان دراز افاضه علمی ایشان استمرار یابد.

در ادامه این مراسم استاد بهاءالدین خرمشاهی مترجم قرآن و حافظ پژوه نیز با اشاره به آشنایی طولانی خود با دکتر داوری تصریح کرد: در اداره ای در میدان بهارستان عده ای جوان در حدود سالهای 42 و 43 گرد هم می آمدند که دکتر داوری محور بحث فلسفی آنها بود و به آنها درس می داد.

وی افزود: در آنجا من واژه نویس بودم و از درس ایشان استراق سمع مشروع می کردم و به ویژه بحث ایشان مربوط به حافظ چنان مرا مجذوب می ساخت که نوشتن را کنار می نهادم.

برچسب‌ها