مربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: حضور در مسابقات داخل سالن آسیا و برخورد با مربیان بزرگ فوتسال برای من مثل حضور در یک دانشگاه بود.

رضا لک در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات آسیایی داخل سالن اظهار داشت: به خاطر اینکه امسال مسابقات بزرگی در آسیا برگزار نمی‌شود، تمام تیم‌ها تقریباً با ترکیب کامل و قدرتمندی به مسابقات داخل سالن آمده بودند، تیم‌هایی مانند کویت، ازبکستان، ژاپن و تایلند همانند ما با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه وارد مسابقات شده بودند.

وی ادامه داد: خدا را شکر بازیکنان ما با توجه به برگزاری اردو در کشور و برگزاری چند دیدار تدارکاتی قبل از مسابقات آسیایی به هماهنگی نسبی رسیدند و در نهایت قهرمان آسیا شدند.

مربی تیم ملی فوتسال ایران با اشاره به اینکه اردوی تیم ملی در چین دشواری‌های خاص خودش را داشت، یادآور شد: هوای چین به شدت شرجی بود و علاوه بر این امکانات ما در هفته اول اقامت در چین مناسب نبود. با این حال حضور در تورنمنت چین کمک کرد تا بازیکنان برنامه های کادر فنی را بهتر درک کنند و آن را در مسابقات آسیایی کره جنوبی به اجرا در بیاورند.

وی همچنین با تاکید بر انعطاف پذیری تاکتیک های ایران در مسابقات کره‌جنوبی تاکید کرد: تیم ما از نظر تاکتیک شرایط ویژه‌ای داشت. ما برای هر برنامه حریف تاکتیک ویژه‌ای داشتیم و حتی در فینال هم مقابل تیم ژاپن تاکتیک 5 نفره بودن را اجرا کردیم. روند فوتسال ما رو به رشد است و انشاء الله این روند ادامه داشته باشد.

لک درباره این که گفته می‌‎شود حریفان ایران در آسیا با ترکیب کامل خود به مسابقات کره‌جنوبی نیامده‌اند و قهرمانی ایران چندان ارزشی ندارد، گفت: به هر حال انتقاد همیشه هست ولی باید قبول کنیم تیم ما هم مثل سایر تیم‌ها بود یعنی 50 درصد بازیکنان برای اولین بار در یک تورنمنت بین‌المللی شرکت می‌کردند. تیم ژاپن هم چند بازیکن اصلی خود را به همراه چند بازیکن جوان روانه مسابقات کرده بود.

وی افزود: حضور مربیان خارجی ژاپن و تایلند و شناخت آنها از فوتسال ایران کار را برای ما سخت تر کرده است آنها حتی تک تک بازیکنان ایران را با اسم می‌شناسند و شناخت کافی دارند ولی به عنوان مثال ما مقابل ژاپن در حالی به میدان رفتیم که این تیم با سرمربی صاحب نام خود برنامه‌های خود را 4 بار طبق کار تاکتیکی ما عوض کرد.

مربی تیم ملی فوتسال ایران در ادامه تاکید کرد: حضور در مسابقات داخل سالن آسیا و برخورد نزدیک با مربیان بزرگ و طراز اول فوتسال برای من مثل یک دانشگاه بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کارش را با تیم ملی فوتسال ادامه خواهد داد یا در باشگاه گیتی پسند اصفهان فعالیت خواهد کرد؟، اظهار داشت: باید ببینیم شرایط چطور است. ما برای اولین بار به طور رسمی در کنار خسوس کاندلاس کار می‌کردیم و باید هماهنگی بیشتری در کادر فنی ایجاد شود.

لک در پایان درباره حضورش در تیم گیتی پسنند هم گفت: من آخر این هفته به اصفهان می‌روم و تمرینات گیتی پسند را از 25 تیرماه شروع می‌کنم. ما یک تمرین کوتاه مدت در اصفهان خواهیم داشت و سپس اردوی خارجی یا داخلی برگزار می‌کنیم چون در بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا کار دشواری در پیش داریم و امیدوارم در این بازی‌ها موفق باشیم.