یک مقام ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به تلاش های دولت آمریکا برای از سرگیری مذاکرات سازش، این اقدام یکجانبه را بی نتیجه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، روز گذشته شماری از مقامات فلسطینی با رهبران احزاب اسرائیلی لیکود و شاس در رام الله دیدار کردند. این نشست با هدف بررسی راه های حل اختلافات و از سرگیری مذاکرات متوقف شده سازش خاورمیانه انجام شد.

در همین رابطه "نبیل شعث" عضو ارشد جنبش فتح و از مقامات تشکیلات خودگردان گفت: گمان نمی کنم تنها با میانجیگری آمریکا بتوانیم به توافقی در این رابطه دست یابیم. این عضو تیم مذاکره کننده فلسطینی در ادامه با بیان اینکه دستیابی به راه حل دو دولت امکان دارد، افزود: ما هنوز امیدمان را برای رسیدن به توافق از دست نداده ایم.

همچنین "دیوید گلاس" مشاور حزب شاس تاکید کرد هر گونه توافقی باید از سوی هر دو طرف مذاکره انجام شود و از این رو حضور احزابی مانند لیکود و شاس در این مذاکرات بسیار مهم است. این در حالی است که "جان کری" وزیر خارجه آمریکا طی ماههای گذشته چندین دیدار با مقامات صهیونیستی و فلسطینی برای از سرگیری مذاکرات سازش داشته است. گفته می شود وی در دیدار با مقامات تل آویو به دنبال متقاعد کردن آنها برای توقف شهرک سازی و آزادی بیش از 100 اسیر فلسطینی ظرف شش ماه است.

هر چند کری یکشنبه هفته گذشته خاورمیانه را ترک کرده اما قرار است طی روزهای آینده باز هم به منطقه بیاید. گفتنی است طی این مدت "فرانک لوناشتاین" مشاور ارشد او در امور خاورمیانه در طی این مدت مرتب میان رام الله و تل آوریو در رفت و آمد بوده تا شاید بتواند اختلافات دو طرف را به حداقل برساند.