قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم گفت: به نتیجه رسیدن کامل نهضت های اسلامی در کشورهای منطقه نیازمند رهبری جامع الشرایط و آگاه به زمان است تا تلاش ارزشمند مردم به بار بنشیند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالحسن نواب در همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ که روز دوشنبه با حضور روحانیون و مبلغان دینی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزارشد اظهارداشت: ماه مبارک رمضان در میان مسلمانان از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است اما به نظر می رسد برخی کشورهای عربی به این ایام توجه بیشتری دارند و آن را بهتر از شیعیان برگزار می کنند.
 
وی افزود: ایمان افراد چون درخت ریشه داری است که عمل صالح شاخه های آن است و این دو در کنار هم می توانند به پایداری تقوی و دین مسلمان کمک کنند.

نواب تصریح کرد: به گفته پاپ رهبر کاتولیک های جهان مسلمانان چون نماز نمی خوانند و روزه می گیرند ایمانشان حفظ می شود و اگر اسلام به عنوان دینی زنده و پویا در جهان مطرح است تنها به دلیل داشتن ایمان و عمل صالح است.

رمضان نگهدارنده دین اسلام است

حجت الاسلام نواب یادآورشد: ماه مبارک رمضان مهمترین عامل اصلی نگهدارنده دین اسلام است و همه باید تلاش کنیم تا در این ایام با عبادت و خودسازی زمینه ارتباط بیشتر خود با معبود را برقرار کنیم و به معنویت برسیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی بیان کرد: عید فطر باید به عنوان بزرگترین جشن مسلمانان تلقی شود و ما نیز در کشور به این مناسبت توجه بیشتری کنیم و بدانیم هیچ جشنی بهتر از فطر و رمضان نداریم.

  
نواب اظهارداشت: مهمترین شادی مسلمانان باید در رمضان و عید فطر باشد که این موضوع در میان همه مسلمانان ترویج شود و ما نیز به جایی برسیم که عید اصلی در نظام اسلامی ما اعیاد مذهبی مانند فطر و غدیر باشد.

رهبری عامل پیروزی کامل نهضت های اسلامی منطقه

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با اشاره به نهضت های اسلامی در جهان تصریح کرد: امروز اندیشه های امام راحل در اقصی نقاط جهان دیده می شود و اگر شناخت و الگویی در کشورهای اسلامی و جهان از ایران گرفته می شود به پاس تلاش ارزنده و ماندگار امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

این مسئول فرهنگی گفت: امروز به ادعای کشورهای عربی کشور مصر به عنوان یکی از مناطق اسلامی بزرگ پس از بیداری اسلامی و سرنگونی حسنی مبارک هنوز نتوانسته پایداری و ثبات خود را پیدا کند و نهضت مردم به نتیجه کامل نرسیده است.

وی تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی ایران با همه فرازو نشیب ها و دشمنی های غربیها توانسته روی پای خود بایستد و الگوی دیگران شود به لطف رهبری اندیشمند و خداجوی است که کشورهای منطقه از آن بی بهره اند و با مشکل مواجه شده اند.

نواب افزود: در کشورهای دیگر مانند سوریه، عراق، مصر و مناطق عربی نشانی از رهبری که بتواند به عنوان صاحب اصلی کشور را در مسیر درست هدایت کند و فصل الخطاب مردم باشد پیدا نمی شود لذا نهضت ها هنوز به نتیجه نرسیده و تلاش مردم نیمه کاره است.

  

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی قم یادآورشد: اگر بیداری اسلامی در کشورهای منطقه به نتیجه نرسیده تنها به دلیل نداشتن رهبر و صاحب اصلی است که هر روز شاهد آشوب و کشتار و هرج و مرج هستیم اما باید قدردان انقلاب خود باشیم که با وجود امام عصر(عج) که صاحب اصلی انقلاب است و نائب برحقش امام خمینی و امروز آیت الله خامنه ای کشوری باثبات و آرامش داریم و الگوی دیگران شده ایم.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورهای جهان از جمله روسیه، هند و آفریقا تمایل زیادی دارند تا میزبان مبلغان شیعه بویژه از ایران باشند و روحانیون باید از این فرصت برای ترویج دین اسلام بخوبی استفاده کنند.

نواب یادآورشد: مبلغان دینی باید در روشهای تبلیغی خود تلاش کنند تا عقلانیت شیعیان را بخوبی اطلاع رسانی کنند تا جهانیان بدانند راز ماندگاری و موفقیت مسلمانان عقلانیت و ایمان و عمل صالح شیعیان است.

وی گفت: عدالت طلبی شیعیان، حرکت در مسیر عقلانیت و تمسک به قرآن و آموزه های دینی از عواملی است که موجب زنده بودن دین اسلام در جهان کنونی شده است و اگر امروز مخالفانی نیز دارد به دلیل تاثیرگذاری و دایره شمول آن است که توجه به این عوامل در تبلیغات خارج از مرزها ضروری است.    

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین هم در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: مبلغان روحانی در همایش بزرگ طلایه‌ داران تبلیغ درباره مباحث و موضوعات مختلفی که در ماه مبارک رمضان باید برای مردم بیان ‌کنند، توجیه می‌شوند.

وی تبادل ‌نظر و استفاده از نظر و پیشنهادهای روحانیون را از اهداف برگزاری همایش بزرگ طلایه ‌داران تبلیغ در قزوین برشمرد و تصریح کرد: همایش بزرگ طلایه‌ داران تبلیغ هر ساله قبل از شروع ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد که امسال این همایش با کیفیت و کمیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شده است.

  

نظری یادآورشد: روحانیون مبلغ با هدف ترویج دین اسلام همه ساله به مناطق مختلف استان قزوین اعزام می‌شوند تا با سخنرانی‌های دینی و مذهبی در مساجد مردم را با اجرای صحیح احکام، اعمال دینی و اسلامی آشنا کنند.

نظری گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی روحانیون مبلغ با محوریت نام ‌گذاری راهبرد امسال در مساجد سخنرانی می‌کنند تا بتوانند با ارائه راهکارها مردم را برای تحقق اهداف این راهبرد راهنمایی کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: به مناسبت ماه مبارک رمضان کتاب‌های ره ‌توشه بین روحانیون مبلغ، ائمه جمعه و جماعات مساجد در استان قزوین توزیع خواهد شد.