کارشناس ارشد موسسه "توسعه آمریکایی" با اشاره به تحولات منطقه و عملکرد ضعیف نخست وزیر ترکیه معتقد است زمان بررسی مجدد سیاست های آمریکا در قبال ترکیه فرا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر ،"مایکل ورز" کارشناس ارشد موسسه "توسعه آمریکایی" واشنگتن معتقد است ترکیه به عنوان مهمترین متحد منطقه ای آمریکا باقی خواهد ماند، اما زمان آن رسیده است که بررسی های مجددی در سیاست های آمریکا در قبال ترکیه صورت گیرد.

این کارشناس آمریکایی گفت: بسیاری از تحولات در دو سه سال گذشته از آزادی رسانه ها در ترکیه گرفته تا معرفی کردن صهیونیسم به عنوان جنایت علیه بشریت از سوی "اردوغان" و مدیریت غلط اعتراضات اخیر در ترکیه همگی منجر به این شده اند که بسیاری بر این باور باشند که زمان آن فرا رسیده تا آمریکا سیاست های خود در قبال ترکیه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به برخی انتقادهای صورت گرفته از سوی آمریکا علیه دولت ترکیه اظهار داشت: برخلاف ادعاهایی که گفته می شود توطئه ای در جریان است،آمریکا به طور مشروع همواره از متحد نزدیکش انتقاد کرده و هیچ منفعتی در تضعیف جایگاه ترکیه ندارد.

این کارشناس آمریکایی همچنین گفت در حال حاضر تصمیم گیرندگان سیاست خارجی آمریکا و تحلیلگران عملکردهای دولت ترکیه و حزب حاکم توسعه و عدالت و چگونگی رویارویی آنها را با تحولات داخل و منطقه ترکیه دقیقا پیگیری می کنند و تحت نظر دارند.

گفتنی است در پی اعتراضات ضد دولتی ماه های اخیر در ترکیه، دولت ترکیه و شخص رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور بارها کشورهای غربی را متهم به دست داشتن در این حوادث کرده اند.