مروان فارس نماينده مسيحي مجلس لبنان و عضو شوراي رهبري حزب قومي سوري اجتماعي لبنان در راس هياتي از كادر رهبري حزب با حضور در محل سفارت ایران با غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان ملاقات و در خصوص تحولات لبنان و تحولات منطقه گفتگو كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مروان فارس در اين ملاقات با اشاره به حماسه عظيم مردمي در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران، پيروزي حسن روحاني در اين انتخابات را از طرف خود و حزب سوري قومي اجتماعي تبريك گفت.

نماينده مجلس لبنان تحولات منطقه را بسيار حساس دانست و با اشاره به تحولات اخير مصر و تاثير مثبت آن بر حل بحران سوريه اظهار داشت: بر اساس اطلاعات موجود، روند امور در سوريه به سمت حل نهايي بحران در حركت است و طي هفته هاي آينده شاهد برقراري آرامش و ثبات در بسياري از نقاط سوريه خواهيم بود.

وي با اشاره به بازگشت عده اي از خانواده هاي آواره سوري از لبنان به منازل خود در سوريه اظهار داشت: معركه قصير و برقراري ثبات در اين منطقه باعث تغيير روند تحولات سوريه شده و خانواده هاي مسيحي مقيم ربله در قصير نيز به قصير بازگشتند.

غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز ضمن تشريح تحولات منطقه اظهار داشت: نتايج ايستادگي مردم، دولت و رهبري سوريه در برابر طرح آمريكايي ـ اسرائيلي در اين مرحله بيش از هر زمان ديگر هويدا شده است.