بوشهر- خبرگزاری مهر:فرماندار گناوه گفت: در یکسال اخیر از 4 هزار و 342 نفر تعهد اشتغال در گناوه 68درصد آن تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر،غلامعلی حبیبی‌منش عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه گناوه دارای ظرفیت های مهم اقتصادی در ابعاد گوناگون است تصریح کرد: این شهرستان علاوه بر بعد تجارت و صیادی در بخش‌های کشاورزی، پرورش میگو ،  تولیدمرغ وطرحهای گردشگری دارای ظرفیت مهمی است که میتواند شهرستان گناوه را متحول کند.

وی با تاکید بر توجه بانک ها به پرداخت تسهیلات به صورت سهل و آسان به سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت:  طرحهای تولیدی این شهرستان که عمدتا در مناطق روستایی قرار دارد لازم است بانکها بر تقبل وثیقه های روستاها اعم از زمینهای کشاورزی و مناطق مسکونی اعمال کنند.

وی از تحقق 68 درصدی اشتغال در گناوه خبر داد و خاطرنشان کرد: در یکسال اخیر از 4 هزار و 342 نفر تعهد اشتغال در شهرستان گناوه تعداد 2 هزار و 954 شغل محقق شده که باید بیشتر شود.

حبیبی‌منش تاکید کرد: در این شهرستان برخی از بانک‌ها 100 درصد تسهیلات ابلاغی را در اختیار فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران قرار داده‌اند و برخی از بانک‌ها 80 درصد و حتی 50 درصد و پایین‌تر تخصیص داده‌اند که لازم است این بانک‌ها اقدامات موثرتری برای شتاب بخشیدن به ایجاد اشتغال انجام دهند.

وی از تخصیص 117 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغال‌زایی در گناوه خبر داد و افزود: امسال بیش از 117 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در اختیار بانک‌ها قرار داده‌ایم و در ادامه 210 میلیارد ریال اعتبار جدید نیز در اختیار بانک‌ها قرار خواهیم داد.