ساری - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد کشت محصولات کشاورزی در استان، گفت: این استان متاسفانه از صادرات بسیاری از محصولات کشاورزی عاجز و ناتوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی حسینی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک تشکل ها با اعضای مجمع نمایندگان مازندران در ساری افزود: موضوع توسعه استان باید کشاورزی بوده و اقتصاد کشاورزی باید در مازندران در قالب تجارت کشاورزی سامان یابد.

وی اظهار کرد: در صورت تقویت تجارت کشاورزی در این استان، مازندران می تواند تامین کننده نیاز غذایی 550 میلیون نفر مردم کشورهای حاشیه دریای خزر باشد.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل بی توجهی های مسئولان این استان، بسیاری از محصولات کشاورزی مازندران قابلیت صادراتی ندارد، تصریح کرد: اکنون در صادرات محصولات کشاورزی استان عاجز هستیم.

حسینی با تاکید بر اصلاح قانون کار در کشور، تاکید کرد: قانون کار باید به گونه ای اجرایی شود که کارفرما و کارگر هر دو از آن منتفع شوند.

وی با بیان اینکه در صورت نبود سرمایه گذار و سرمایه دار، کارگری در کشور وجود نخواهد داشت، افزود: در صورت عدم حمایت به قشر کارگر، باید فاتحه تولید را در کشور خواند.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه باید عزت سرمایه گذار در جامعه حفظ شود، اظهار داشت: باید افرادی را که اهلیت فعالیت در بخش های تولیدی را ندارند را کنار بگذاریم.

وی افزود: متاسفانه افرادی در جامعه به بهانه تولید وارد حرفه صنعت شده ولی به دلیل غیرحرفه ای بودن نتوانستند در این بخش موفق باشند و تسهیلات دریافتی آنان در مسیر دیگری هدایت شده است.

حسینی گفت: باید کاری کرد که اعتبارات سرگردان شده بانک ها سریعا به سیستم بانکی بازگردانده شود تا بتوانیم در جهت توسعه کشور برنامه ریزی کنیم.

سید رمضان شجاعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز تعامل و همدلی نمایندگان مجلس در توسعه استان را موثر دانست و گفت: مجمع نمایندگان استان از نظرات و تفکرات تشکل ها برای اقتصاد متوازن در مازندران بهره می گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از عقب ماندگی های توسعه ای در مازندران در سایه وفاق و همدلی رفع خواهد شد، افزود: مازندران هنوز به شاخص های مناسب توسعه در کشور نرسیده است.

مازندران دارای 12 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.