اراک – خبرگزاری مهر: مسئول اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مرکزی از کسب 9 رتبه برتر توسط دانش آموزان استان مرکزی در سی و يكمين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر كشور خبر داد.

سید مجتبی طبا طبایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری سی و يكمين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر كشور و درخشش دانش آموزان استان مرکزی در این دوره از مسابقات گفت: کسب رتبه های برتر قرآنی توسط دانش آموزان استان مرکزی افتخاری دیگر برای آموزش و پرورش استان است.

وی با بیان اینکه در اين دوره از مسابقات دانش آموزان در رشته های مفاهيم (تفسير)، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه نیز با یکدیگر به رقابت با يكديگر پرداختند، افزود: در  رشته هایی كه به صورت مسابقه برگزار شد دانش آموزان دختر استان مرکزی موفق به کسب سه رتبه اول، یک رتبه دوم، دو رتبه سوم، یک رتبه چهارم و دو رتبه پنجم کشوری شدند.

مسئول اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: معصومه ميرزايی دانش آموز سوم متوسطه در رشته تفسیر، زينب احمدی دانش آموز سوم راهنمايی در رشته مفاهیم و شيما عابدی مقدم دانش آموز دوم متوسطه در رشته صحيفه سجاديه موفق به کسب رتبه اول شدند و ليلا آقامحمدی دانش آموز سوم متوسطه در رشته صحيفه سجاديه رتبه دوم کشوری، محبوبه رضايی دانش آموز دوم متوسطه در رشته تفسیر و محدثه الياسی دانش دوم راهنمايی در رشته صحيفه سجاديه موفق به کسب رتبه سوم کشوری شدند.

طباطبایی ادامه داد: زهرا حافظی كمال دانش آموز اول متوسطه در رشته نهج البلاغه رتبه چهارم کشوری، محدثه تبرته فراهانی دانش آموز چهارم متوسطه در رشته صحيفه سجاديه و زينب كريمی دانش آموز  سوم راهنمايی در رشته نهج البلاغه موفق به کسب رتبه پنجم شدند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در سی و يكمين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر كشور دو گروه دختر و پسر از استان مرکزی برای شرکت در این مسابقات اعزام شدند، افزود: در هر یک از  گروه های دانش آموز دختر و پسر 30 نفر اعزام شدند که در گروه دختران 9 رتبه برتر و در گروه پسران 7 رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان استان مرکزی کسب شد.

وی افزود: سی و يكمين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر كشور در بخش خواهران نیز در رشته های احكام و انشای نماز به صورت جشنواره برگزار شد.