در روز دوم رقابتهای کشتی آزاد یونیورسیاد دانشجویان جهان بهنام احسان‌پور آزادکار جوان وزن 60 کیلوگرم ایران به دیدار فینال راه یافت، رضا افضلی در وزن 74 کیلوگرم در گروه بازنده‌ها برای کسب مدال برنز تلاش می‌کند و جمال میرزایی از دور رقابتها کنار رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام احسان‌پور در وزن 60 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل "نیمیخ بایار باتسیخان" از مغولستان  با نتیجه 9 بر 2 به برتری دست یافت. وی در دور سوم مقابل "حاجی علی‌اف" کشتی گیر مطرح آذربایجان با نتیجه 2 بر صفر به برتری دست یافت. احسان‌پور در دور چهارم مقابل "استفان ایوانف" از بلغارستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار نهایی "بخان گوی گریف" نفر اول رقابتهای قهرمانی روسیه در سال 2013 میلادی است.

شکست "ریسیپ اکتاس" از ترکیه و "وون چول رینگ" از کره‌شمالی مقابل "بخان گوی گریف" از روسیه از دیگر نتایج مهم رقابتهای این وزن بود.

رضا افضلی در وزن 74 کیلوگرم در دور نخست مقابل "داتسوکه شیمیدا" از ژاپن با نتیجه 10 بر 2 به پیروزی رسید اما در دور دوم مقابل "دنیس چارگوش" دارنده دو مدال طلای جهان از روسیه با نتیجه 8 بر صفر نتیجه را واگذار کرد، اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله ابتدا مقابل "آنسیم تالامبات" از مولداوی با نتیجه 10 بر 2 به برتری دست یافت. افضلی در دور بعد به مصاف "دیوید تیلور" از آمریکا می‌رود و در صورت برتری برای کسب مدال برنز به مصاف "گامبودوروج دورج وان چیگ" از مغولستان خواهد رفت.

در این وزن "دنیس چارگوش" از روسیه و "جبرئیل حسن اف" از آذربایجان فینالیست شدند. شکست "اینوکنتیف" از قرقیزستان مقابل "حسن‌اف" از دیگر نتایج مهم رقابتهای این وزن بود.

جمال میرزایی در وزن 96 کیلوگرم در دور نخست مقابل "ماگمود موسی‌اف" از قرقیزستان با نتیجه یک بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل "حاجی شریف" از آذربایجان از دور رقابتها کنار رفت. در این وزن "عبدالسلام گادیسوف" از روسیه و "پائولو اولینیک" از اوکراین فینالیست شدند.

شکست "ینوکیان" از ارمنستان مقابل "شریف‌اف" از آذربایجان و "مصطفی اوزدمیر" از ترکیه مقابل "اولینیک" از اوکراین از نتایج مهم این وزن بود.

تیم کشتی آزاد دانشجویان ایران دیروز در رقابتهای چهار وزن اول، توسط پرویز هادی و محمدحسین محمدیان در وزنهای 120 و 84 کیلوگرم صاحب دو مدال برنز شد، یاسر حیدرقلی نژاد در وزن 55 کیلوگرم پنجم شد و مسعود کمروند در وزن 66 کیلوگرم از دور رقابتها کنار رفت.