اینچه برون - خبرگزاری مهر: معاون حمل و نقل اداره كل حمل و نقل و پايانه‌هاي گلستان گفت: روزانه 100 تا 120 کامیون از مرز اینچه برون به عنوان تنها مرز زمینی استان تردد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل صبح شنبه در حاشیه نشست مرزی مسئولان حمل و نقل و گرمکی ترکمنستان و گلستان در گمرک اینچه برون افزود: كشور ايران چهار پايانه مرزي مشترك با كشور تركمنستان دارد كه شامل پايانه‌هاي اينچه برون، باجگيران، لطف‌آباد و پايانه سرخس است كه بيشترين جابجايي هم از طريق جاده انجام مي‌شود.
 
صفري اظهار داشت: با توجه به تردد متوسط روزانه 100 تا  120 كاميون از مرز اينچه برون؛ هدف اصلي اين نشست غير از ارتقاء روابط مرزي، تسريع و تسهيل امور حمل و نقل و ترانزيت از پايانه مرزي اينچه برون بوده و روانسازي تردد بين طرفين و رفع موانع احتمالي بصورت محلي علاوه بر توسعه ترانزيت دوكشور زمينه ارتقاء و تسهيل عبور كالا و مسافر از مرز دو كشور را فراهم خواهد کرد.
 
در این جلسه، محور هاي مختلفي نظير، دقت در اجرايي شدن ساعت رسمي دو كشور، تشريك مساعي و استمرار برگزاري جلسات بصورت هر سه ماه يكبار، اهتمام در وحدت رويه و در نظارت اسناد بين المللي، افزايش تعاملات فيمابين، روش‌هاي افزايش ظرفيت و كاهش توقف كاميون‌ها پشت مرز، تأكيد بر احداث پاركينگ‌هاي مناسب در مسيرهاي ترانزيتي، تسهيل صدور رواديد رانندگان و... بحث و بررسي شد.
 
همچنین مقرر شد براي تحقق اهداف جلسه نشست بعدي در كشور تركمنستان برگزار شود.
 
اين جلسه در راستاي طرح مسائل گمركي و حمل و نقلي، بررسي دغدغه هاي مربوط به تردد كاميون‌ها و رانندگان از پايانه مرزي اينچه برون، بررسي پروتكل‌هاي منعقده بين دوكشور، و جمع آوري مشكلات ترانزيتي برگزار شد.
 
پایانه مرزی اینچه برون در 75 كيلومتري مركز استان واقع شده و تنها مرز زميني از شمال كشور با تركمنستان است.