یک روزنامه انگلیسی در گزارشی اعلام کرد: کارشناسان نظامی پیش بینی کرده اند که مخالفان مسلح تا چند روز دیگر به طور کامل کنترل استان حمص را از دست خواهند داد و آخرین مقر آنها تحت سیطره ارتش سوریه درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی اعلام کرد: مخالفان مسلح در استان حمص طی چند روز آینده ناچار به خروج از این استان می شوند تا کنترل کامل آن در اختیار ارتش قرار گیرد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه مخالفان سوری تاکید می کند: گروههای مسلح در سومین استان بزرگ سوریه تصمیم دارند بزودی آن را تخلیه کنند.

بنابراین گزارش، سیطره ارتش سوریه بر استان حمص یک پیروزی راهبردی مهم برای نظام دمشق و شکست بزرگ برای مخالفان است. این پیروزی در نهایت باعث می شود مسیر دمشق به دریای مدیترانه از طریق حمص بازگشایی و کاملا امن شود.

از سوی دیگر، یک دیپلمات اروپایی که روابطی با مخالفان و نظام سوریه دارد در این باره می گوید: البته در حال حاضر قطع ارتباط گروههای مسلح در سوریه با لبنان، خطرناک ترین مسئله برای آنهاست که حتی از آزادی حمص نیز اهمیت آن فراتر است.

وی افزود: سیطره ارتش سوریه بر منطقه "یبرود" در حومه دمشق، روند انتقال تسلیحات از لبنان به سوریه را کاملا مختل خواهد کرد.

خاطرنشان می شود پس از شهر القصیر که توسط ارتش سوریه آزاد شد، هم اکنون منطقه یبرود به مهمترین کانال انتقال تسلیحات به مخالفان مسلح در سوریه تبدیل شده است و راهبردی ترین نقطه برای آنهاست.