یاسوج – خبرگزاری مهر: مديرکل تبليغات اسلامي کهگیلویه و بویراحمد گفت: دین و ارزشهای اسلامی در جامعه با امر به معروف و نهی از منکر قوام و دوام می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی بعدازظهر شنبه در مراسم روخوانی و تفسير قرآن کریم در یاسوج افزود: بی تفاوتی و کم کاری در اين خصوص موجب فراموشی واجبات و ارزشهای دینی می شود.

وی ماه رمضان را فرصتی گرانقدر برای احیای این فریضه الهی دانست و بیان داشت: امر به معروف و نهي ازمنكر یک وظيفه همگاني است اما شرايط مخصوصي دارد كه اگر رعايت نشود، ممكن است اثرات عكس داشته باشد.

مرتضوی وظیفه روحانیون و مبلغان دینی را در امر به معروف و نهی از منکر مهمتر از سایر اقشار جامعه دانست و گفت: فريضه امر به معروف و نهي از منكر همچون سلاحي كارآمد توطئه هاي دشمنان را خنثی می کند.

وی بر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز تاکید کرد و اظهار داشت: هر جامعه ای مسلح به عفاف و حجاب باشد از ناهنجاری اجتماعی در امنیت خواهد بود.

وی اضافه کرد: جامعه ای که عفاف و حیا را سرلوحه خود قرار دهد، راه سعادت را در پیش می گیرد.

مديرکل تبليغات اسلامي کهگیلویه و بویراحمد همچنین ماه رمضان را ماه شکوفایی استعدادهاي انسان عنوان کرد و بیان داشت: دوری از گناه زمینه شکوفایی استعدادها را مهیا می کند.

وي افزود: شيطان منتظر و مترصد فرصتي است تا انسان را از صراط مستقيم باز دارد و مغضوب خداوند کند و اگر چنين شد، استعدادهاي انسان شکوفا نمي شود و نمي تواند خود را سعادتمند و خوشبخت کند.

مرتضوی راه حل مقابله با وسوسه هاي شيطان و هوای نفس را نزديکي و تقرب به خداوند در عبادت و بندگي دانست و گفت: ماه رمضان بهترين فرصت برای بازگشت به سوي معبود و تقرب الهی است.

وی یادآور شد: در این ماه باید در راستاى رسیدن به کمال، حرکت کرد و به گونه اى خودسازى کنیم که با اتمام ماه مبارک رمضان تأثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقى و اثر آن تا ماه رمضان سال آینده ماندگار باشد.