بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر از انعقاد قرارداد ساخت و نصب 8700 انشعاب گاز توسط این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعباس حسینی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر بخش عظیمی از گاز کشور را تولید می‌کند و مردم استان بوشهر نیز باید از این نعمت طبیعی برخوردار باشند که روند گازرسانی به نقاط مختلف استان بوشهر با شتاب بالایی در حال انجام است.

وی افزود: علاوه بر گازرسانی به شهرها و روستاها، گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های بزرگ هم در دستور کار شرکت گاز بوده و روند این امر مطلوب گزارش شده است.

حسینی با اشاره به اینکه با اجرای حدود سه هزار کیلومتر شبکه گازرسانی بسیاری از شهرها و روستاهای استان بوشهر گازدار شدند، گفت: از این میزان شبکه‌گذاری، بالغ بر یک‌هزار و 924 کیلومتر در شهرها و 993 کیلومتر نیز در روستاها اجرا شده است.

وی در ادامه بیان داشت: هم‌اکنون 29 شهر و 106 روستای استان بوشهر از نعمت گاز برخوردارند که این میزان به سرعت در حال افزایش است و تا پایان امسال به 140 روستا می‌رسند.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر یادآور شد: با گازدار شدن این میزان شهر و روستا بالغ بر 78 درصد از جمعیت شهری و قریب به 40 درصد از جمعیت روستایی تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته است.

وی از انعقاد قرارداد ساخت و نصب هشت‌هزار و700 انشعاب گاز توسط این شرکت خبر داد و بیان داشت: این انشعابات در پنج شهرستان دشتی، تنگستان، گناوه، دشتستان و بوشهر اجرا خواهد شد.

حسینی ادامه داد: به منظور تحقق این امر بالغ بر14 میلیارد و 181 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است. قرارداد نصب انشعابات یادشده در سال جاری منعقد شده و طی چند ماه آینده به اتمام می‌رسد.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر خاطرنشان ساخت: تا کنون بیش از 83هزار و 300 انشعاب در سطح استان نصب شده که با اتمام اجرای پروژه نصب انشعابات جدید، این میزان به 92 هزار انشعاب بالغ می‌شود و زمینه بهره‌مندی خانوارهای بیشتری از نعمت گاز فراهم می‌شود.