سفیر کشورمان در دمشق در گفتگویی ضمن تشریح دلایل تاخیر در برگزاری نشست ژنو 2 اعلام کرد که موازنه قوا به نفع ارتش سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شیبانی سفیر کشورمان در دمشق در گفتگو با پایگاه خبری العهد لبنان اظهار داشت: حضور ایران در نشست ژنو 2 به حل بحران سوریه کمک خواهد کرد. وی بر ضرورت حضور تمامی طرف های تاثیرگذار منطقه به ویژه ایران در نشست ژنو 2 تاکید و اعلام کرد در صورتی که تمایلی برای راه حل سیاسی بحران سوریه وجود دارد مشارکت کشورهای تاثیرگذار منطقه در نشست ژنو 2 ضروری است.

وی خاطرنشان کرد که دیدگاه جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران سوریه تاکنون تاکید بر گفتگوهای ملی فراگیر و راه حل سیاسی برای حل بحران این کشور بوده است.

شیبانی در ادامه درباره تاخیر در برگزاری نشست ژنو 2 گفت: مخالفان سوری که آمادگی مشارکت در نشست ژنو 2 را ندارند علت عدم برگزاری این نشست هستند ک علت آن نیز احساس ضعف مخالفان در برابر ارتش سوریه و پراکندگی و عدم وحدت میان مخالفان است.

وی در تشریح دیگر این دلایل گفت: اختلاف نظر آمریکا و روسیه درباره مشارکت کشورهای ذیربط در حل بحران سوریه به ویژه ایران از دیگر دلایل عدم برگزاری نشست ژنو 2 است.

سفیر کشورمان در سوریه در بخش دیگر سخنان خود درباره اوضاع میدانی سوریه گفت که موازنه قوا در عرصه میدانی اکنون به نفع ارتش و دولت سوریه است و در حال حاضر ارتش سوریه مکان درگیری، زمان و چگونگی آن را تعیین می کند. پایداری ملت سوریه و ورود عنصر مردمی تحت عنوان ارتش دفاع ملی به عرصه مبارزه با افراد مسلح از جمله عواملی است که به موازنه قوا به نفع ارتش و دولت سوریه کمک کرده است.