نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی ضمن انتقاد از برکناری مجدد محمد مرسی توسط ارتش مصر مدعی شد: قلب ما برای مردم مصر می تپد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه زمان، "رجب طیب اردوغان" اظهار داشت : محمد مرسی که در جریان کودتای نظامی ارتش در اوایل جولای برکنار شد، همچنان رئیس جمهوری قانونی این کشور به شمار می رود.

وی افزود: به نظرم رئیس جمهوری مصر مرسی است، زیرا به انتخاب مردم انتخاب شد و اگر به این موضوع توجه نکنیم در واقع هیچ احترامی به آرای مردم نگذاشته ایم و بی اعتنایی به خواست مصری ها در واقع بی اعتنایی به خواسته خودمان است، زیرا ترکیه به خواسته مردم این کشور احترام می گذارد.

اردوغان گفت: این وظیفه ارتش نیست که دولت را اداره کند و وظیفه ارتش تنها حفاظت از مرزهای کشور است.

نخست وزیر ترکیه گفت: درحالی که شماری از کشورهای خارجی حمایت خود را از دولت محمد مرسی در جریان یک سال ریاست جمهوری ابراز نکردند، همین کشورها هم اکنون از کمک 16 میلیارد دلاری برای کودتای نظامی در مصر سخن می گویند.

بر اساس این گزارش در پی ناآرامی های اخیر در مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت قول داده اند تا 12 میلیارد دلار به این کشور کمک کنند.

اردوغان ضمن انتقاد از ارتش به خاطر کودتای نظامی در مصر و برکناری مرسی از قدرت گفت: ترکیه نیز از پیامدهای تیره کودتا در کشور در سالهای گذشته رنج برده است و نمی خواهد که شاهد نتایج منفی و پیامدهای ناگوار این اقدام در مصر باشد.

نخست وزیر ترکیه در ادامه با انتقاد از غربیها که مداخله نظامی در مصر را کودتا نخواندند، گفت: قلب ما برای مردم مصر می تپد و اگر دولتی با ناکامی مواجه شود، در این صورت انتخابات در کشور برگزار می شود.