افشای فساد مالی نخست وزیر اسپانیا سبب شده تا احزاب مخالف دولت خواستار استعفای "ماریانو راخوی" از این سمت شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، "ماریانو راخوی" در روزهای اخیر ساعات پر تنشی را پشت سر گذاشته به طوری که پس از افشای موضوع فساد مالی وی که مربوط به دریافت پنهانی پول بوده، تظاهرات هایی علیه وی در برخی از شهرهای اسپانیا برگزار شده و شب گذشته نیز رهبران احزاب مخالف دولت خواستار استعفای وی از سمت نخست وزیری شده اند.

از سوی دیگر روزنامه ال موندو گزارشی را منتشر کرده که در این گزارش به پیام محرمانه راخوی به "لوئیس بارسناس" وزیر خزانه داری سابق اسپانیا اشاره شده و این پیام حاوی مطالبی در خصوص دریافت غیر قانونی پول بوده است.

این در حالی است که بارسناس در ماه گذشته میلادی به اتهام فساد مالی بازداشت و زندانی شده است. اسناد جدید منتشره در روزنامه ال موندو نشان می دهد راخوی دو دریافت غیر قانونی به مبالغ 12 هزار و 600 یورو داشته است.

این اسناد توسط لوئیس بارسناس وزیر سابق خزانه داری اسپانیا، منتشرشده اند. وی هم اکنون منتظر محاکمه به دلیل فساد مالی و فرار از مالیات است . البته پیش از این نیز گزارش هایی در مورد پرداخت پول از سوی صاحبان صنایع به راخوی منتشر شده بود که این امر واکنش های متعددی را به دنبال داشت..

اسپانیا در ماه های گذشته شاهد برپایی تظاهرات گسترده در اعتراض به فساد مالی خاندان سلطنتی و مقامات دولتی این کشور بود. حال با انتشار این افشاگری های جدید، باید دید آیا راخوی همچنان در قدرت خواهد ماند یا خیر.