نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به پرسشی در خصوص حمله روز پنجم جولای به لاذقیه اعلام کرد : سیاست تل آویو جلوگیری از انتقال سلاح های خطرناک به حزب الله و دیگر گروه‌های مخالف است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "بنیامین نتانیاهو" در گفتگو با شبکه آمریکایی سی بی اس از دادن پاسخ صریح به سوالی درباره حمله اخیر به سوریه به منظور از بین بردن موشک‌ های روسی طفره رفت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با فروش تسلیحات به حزب الله و دولت سوریه اظهار داشت: "سیاست اسرائیل جلوگیری از انتقال سلاحهای خطرناک به حزب الله و دیگر گروه‌های مخالف است."

بر اساس برخی گزارش‌ها از جمله خبر روزنامه نیویورک تایمز، رژیم صهیونیستی این حمله را که در شهر لاذقیه سوریه صورت گرفت، با هدف از بین بردن موشک های ضد کشتی روسی انجام داده بود.

این موشکها که "یاخنوت" نام دارد، توانایی کشورهای غربی را برای ارائه تسلیحات به شورشیان مسلح در سوریه، با محدودیت‌های زیادی روبرو خواهد کرد. مقامات تل آویو بارها نگرانی خود را از احتمال رسیدن این موشکها به دست حزب الله ابراز داشته ‌اند.

البته روایت های مختلفی درباره این حمله وجود دارد و با وجود آنکه در ابتدا گفته شده بود حمله توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی انجام شده روز گذشته اعلام شد این حمله توسط زیر دریایی دلفین انجام شده است.