سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه (OECD) در گزارشی، رکورد نرخ بیکاری 12.3 درصدی را در پایان سال 2014 برای منطقه یورو پیش بینی و با اشاره به بیکاری بالای جوانان در این منطقه آن را یک تراژدی اجتماعی قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از "هندلز بلات"، سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه  (OECD) در گزارش چشم انداز اشتغال منطقه یورو که روز گذشته در پاریس منتشر شد، تا پایان سال آینده، نرخ بیکاری 12.3 درصد را برای این منطقه پیش بینی کرد. این یک افزایش نرخ بیکاری حدود 0.1 درصد نسبت به ماه می 2013 را نشان می دهد.

به این ترتیب، این سازمان یک رکورد نرخ بیکاری را در پایان 2014 برای منطقه یورو پیش بینی کرد. این در حالی است که شرایط کشورهای مختلف در منطقه ارز مشترک کاملا متفاوت است.  بر اساس این گزارش، در حالی که نرخ بیکاری در آلمان از 5.3 درصد در ماه می سال 2013 به زیر پنج درصد خواهد رسید، اما در مدت یک سال و نیم آینده، نرخ بیکاری در کشورهای اسپانیا و یونان تقریبا به 28 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس پیش بینی سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه، در فرانسه نرخ بیکاری در پایان سال 2014 به 11.2 درصد و ایتالیا به حدود 12.5 درصد افزایش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، جوانان اروپایی همچنان باید با یک رکورد بالای بیکاری در منطقه یورو مبارزه کنند، که در یونان به بالای شصت درصد، در اسپانیا حدود 55 درصد و در ایتالیا و پرتغال به حدود 40 درصد خواهد رسید.


به گفته رئیس سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه، زخمهای اجتماعی بحران هنوز درمان نشده است. این سازمان همچنین درباره خطرات بحران برای ساختارهای اجتماعی هشدار داده و بیکاری بالای جوانان را یک تراژدی اجتماعی ارزیابی کرد.