آزادی مشاور سیاسی رئیس جمهور معزول، افزایش تحرکات ارتش مصر در منطقه سینا و تظاهرات امروز سلفیها در برابر سفارت آمریکا و رژیم صهیونیستی در قاهره از جمله آخرین تحولات مصر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الاهرام، "باکینام الشرقاوی" معاون سیاسی محمد مرسی رئیس جمهور معزول پس از بازداشت چند روزه، امروز آزاد شد. این پایگاه خبری به جزئیات بیشتری از این خبر اشاره نکرده است.

- نیروهای مسلح مصر تحرکات خود در منطقه سینا که اخیرا ناامنی های متعددی را شاهد بوده افزایش داده اند. طی ساعات اخیر تعداد گشتی های پلیس و ارتش در این منطقه افزایش یافته و افراد مظنون بسرعت بازداشت می  شوند.

- جریان سلفیهای مصر با صدور بیانیه ای از مردم تقاضا کرد امروز در اعتراض به دخالتهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در امور مصر و حمایت آنها از برکناری مرسی در برابر سفارتخانه های آنها دست به تظاهرات بزنند.

- "جهاد الحداد" سخنگوی اخوان المسلمین در گفتگو با فرانس پرس اعلام کرد: اخوان المسلمین مشروعیت دولت جدید مصر پس از سرنگونی مرسی را تایید نخواهد کرد.

- "ثروت الخرباوی" از رهبران سابق اخوان المسلمین در گفتگو با عکاظ تاکید کرد: گروه اخوان المسلمین امید و آرزوی خود را برای بازگشت به قدرت از دست داده است، اما در فکر تحقق اهداف دیگری هستند. وی افزود: خروج امن از عرصه سیاسی کشور و فرار از بازداشت و محاکمه اصلی ترین هدف رهبران اخوان المسلمین در شرایط فعلی است. آنان معتقدند تداوم حضور حامیان آنها در میدان رابعه العدویه و میدان النهضه از زوال این گروه جلوگیری می کند.

- دستگاه امنیتی مصر از کشف دو بمب در ایستگاه مترو سادات در قاهره خبر داد.

- "عصام العریان" از رهبران ارشد اخوان با تشکیل کابینه جدید مصر بشدت مخالفت کرد و مدعی شد: بنایی که بر باطل ساخته شده باشد باطل است.

- روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد: "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه "محمد البرادعی" معاون رئیس جمهور موقت مصر را به حضور نپذیرفته است. این در حالی است که درخواست این دیدار قبل از برکناری مرسی توسط البرادعی ارائه شده بود.

- روزنامه کویتی الرای از گفتگوهای "عصام العریان"  معاون حزب آزادی و عدالت (وابسته به اخوان ) با ارتش مصر در راستای یافتن راه حلی برای خروج از بحران فعلی خبر داد.

- نیروهای امنیتی مصر کادر خبری شبکه الجزیره در حال تصویربرداری از عملیات نیروهای ارتش در کانال سوئز بازداشت کردند. برخی منابع از جاسوسی این گروه برای برخی کشورهای بیگانه خبر داده اند.