بوشهر – خبرگزاری مهر:مدیرکل زندان‌های استان بوشهر و نایب رئیس هیئت‌مدیره ستاد دیه استان بوشهرگفت: با اعمال بیمه‌های اجباری شخص ثالث ازسال 88 تاکنون تعداد تصادفات منجر به پرداخت دیه از 50نفر در روز به 2نفر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر،حمیدرضا حیدری  بعداز ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری بوشهر با بیان اینکه جشن گلریزان برای آزاد سازی زندانیان جرائم مالی غیر عمد در 20 نقطه استان بوشهر برگزار می‌شود تصریح کرد: جشن گلریزان در شهر بوشهر 26ماه مبارک رمضان با حضور خیرین برگزار می‌شود

وی تصریح کرد:در حال حاضر 179 زندانی جرائم مالی غیر عمد در زندان‌های استان بوشهر  متحمل حبس هستند که تقریبا 262 میلیارد ریال  بدهکار هستند.

نایب رئیس هیئت‌مدیره ستاد دیه استان بوشهر با تاکید بر مشارکت مردم و مسئولان برآزادی زندانیان نیازمند جرائم مالی غیر کلاهبرداری اضافه کرد: جرائم مهریه، نفقه ، تصادفات  و وقوع حوادث از جمله جرائم مالی غیر عمد است که اکنون 179 نفر در زندان‌های استان بوشهر  متحمل به حبس این نوع جرائم هستند.

حیدری با بیان اینکه کسانیکه که قصد مشارکت برای آزادی زندانیان جرائم  نقدی غیر کلاهبرداری دارند می‌توانند از راه‌های گوناگون مشارکت کنند گفت: اکنون برای آزادی زندانیان این نوع جرائم با  مشارکتی که با بانکها بعمل آمده می‌توان مبلغ 20میلیون وام بدون سود و کارمزد در اختیار آنان قرارداد که در این کار خیر همکاری کنند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر از آزادی 80 زندانی در 8ماه گذشته خبرداد و تصریح کرد: در هشت ماه گذشته 80 زندانی  جرائم مالی غیر عمد با پرداخت  مبلغ27میلیارد و 610میلیون ریال در استان بوشهر از زندان آزاد شده‌اند که بیشترین درصد آن در شهرستان بوشهر و دشتستان با 24 درصد بوده است.

وی اظهار داشت : ستاد دیه استان بوشهرعلاوه بر جمع آوری کمک و ارائه خدمات بلاعوض به زندانیان جرایم غیرنقدی  فعالیت‌های مددکاری نیز انجام می‌دهند که در هشت ماه گذشته مبلغی بالغ بر 92میلیارد و 551 میلیون ریال با ارائه این خدمات، شکات از حق خود تخفیف یا گذشت کرده‌اند.

نایب رئیس و هیات مدیره ستاد دیه استان بوشهر عنوان کرد: اگر ستاد دیه  درآزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد فعالیت نکنند و کمک‌های خیرخواهانه نیکوکاران  نباشد برخی از زندانیان تا آخر عمر باید در زندان  بمانند.