خرم آباد - خبرگزاری مهر: سرپرست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان از ایمن سازی خط انتقال نفت جنوب به شمال با تعویض هزار و 500 متر از مقاطع دارای خوردگی خبر داد.

اسداله کلانتر در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: در راستای بهره برداری ایمن از خطوط لوله و ایجاد شرایط پایـدار خط لوله 14-10 اینچ سراسری جنوب به شمال، 14 مقطع از خط لوله 14 اینچ حد فاصل مراکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی تا شهید قلندری(پل بابا حسین) به طول هزار و 575 متر تعویض شد.

وی یادآور شد: با وجود صعب العبوری مسیر، پراکندگی مقاطع و تخلیه نقطه ای مواد در شرایط بسیار سخت، این عملیات با حفظ تمام موارد ایمنی و رعایت موارد زیست محیطی انجام شد.

رئیس واحد مهندسی نگهداری و تعمیرات خط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان نیز با اشاره به جزییات عملیات انجام شده به خبرنگار مهر گفت: این عملیات با توجه به نتایج پیگرانی هوشمند و انجام اولویت سوم تعمیرات انجام شد.

مهرداد حقیقیان ادامه داد: در این راستا با توقف بهره برداری خط لوله 14-10 اینچ به سمت شمال از تنگ فنی و ادامه بهره برداری خط به سمت تلمبه خانه برداسبی، پس از بستن شیرهای دروازه ای مسیر، حدود 448 هزار لیتر به صورت استاتیک در مرکز انتقال نفت شهدای تنگ فنی به سمت تاسیسات دره شهر تخلیه معکوس شد.

وی افزود: در ادامه نیز در محل های تعویض مقاطع و با انشعاب گیری 3 اینچ به وسیله دستگاه هات تپ، در شرایط کنترل شده نفت گاز موجود در لوله ها در تانکرهای نفتکش بارگیری و حمل شده و پس از آن هزار و 575 متر در 14 مقطع از خط تعویض شد.