شيروان - خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان گفت: تجربه تاريخي ملت ايران نشان داده است كه هر زمان مردم پشت سر روحانيت گام برداشتند؛ پيروزي هاي چشمگيري كسب كرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز شهرستان شيروان كه در محل مصلي شهر شيروان برگزار شد، به بيان شرح دعاي روز دهم ماه مبارك رمضان پرداخت و با اشاره به آثار توكل به خدا و راه سعادت و عوامل قرب الي الله، افزود: در اين روز از خداوند متعال سه خواسته داريم كه ما را از توكل كنندگان، سعادتمندان و مقربين درگاه خود قرار دهد.

وي در ادامه با تسليت سالروز رحلت حضرت خديجه كبري(س)، به نقش آن بانوي بزرگوار در اسلام پرداخت و اظهار داشت: حضرت خديجه با كمك معنوي و مادي خود در كمك به اسلام پيشگام بود و به همين دليل نيز حق بزرگي بر مسلمانان دارد.

حجت الاسلام كوثري اضافه كرد: اگر حمايت هاي مادي و معنوي حضرت خديجه(س) در آن مقطع نبود اسلام با اين سرعت جهان گير نمي شد.

وي تصريح كرد: درسي كه بايد از آن حضرت بياموزيم اين است كه حضور به موقع و كمك در هنگام نياز، كمك به اسلام و ياري دين خدا محسوب مي شود و در اين راستا ما بايد رهبري جامعه اسلامي و فرهنگ متعالي اسلام را پشتيباني كنيم.

خطيب نماز جمعه شيروان در بخش ديگري از سخنان خود با اشار به سالروز قيام مردم مسلمان ايران به رهبري آيت الله كاشاني، عنوان كرد: تجربه تاريخي نشان داده است كه هر زمان مردم پشت سر روحانيت گام برداشتند؛ به پيروزي هاي چشمگير دست يافتند و هر زمان كه از روحانيت فاصله گرفتند؛ سياست هاي شيطاني، آنان را از مسير خارج و قيام آنها را سركوب كرد.

وي همچنين با تبريك به مناسبت ولادت امام حسن مجتبي(ع) به آغاز هفته اطعام و اكرام ايتام پرداخت و اظهار داشت: يكي از درس هاي مهم ماه مبارك رمضان، يتيم نوازي و اطعام و اكرام ايتام است.

وي اضافه كرد: امروز يكي از كارهاي حسنه اين است كه ايتام را زير پر و بال خود بگيريم و نوع دوستي و انسانيت خود را جلوه گر سازيم.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شيروان همچنين با اشاره به تحولات اخير منطقه، عنوان كرد: وضعيت مصر ناراحت كننده است اما خوشبختانه در روزهاي اخير مردم مصر در تظاهرات خود شعارهاي ضد آمريكايي و اسراييلي سر دادند و دست رد به سينه اين مستكبران زدند.

حجت الاسلام كوثري افزود: مردم مصر با اين اقدام كينه و نفرت خود از آمريكا و اسراييل را نشان داده و اثبات كردند كه خواهان نظامي مردمي و برخواسته از آراي اكثريت هستند و از حقوق قانوني خود دفاع مي كنند.

امام جمعه شيروان اظهار داشت: در اين ماه رمضان بايد براي اصلاح امور مسلمين دعا كنيم و از خداوند بخواهيم تا دست جنايتكاران را از سر مردم مصر، عراق و سوريه كوتاه كند.