بوشهر- خبرگزاری مهر:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دولت مصر با اشتباهات و ضعف‌هایی که داشت و با اعتمادی که به آمریکا و همپیمانش کرد زمینه سقوط و شکست خود را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با تشریح حوادث مصر تاکید کرد: این حوادث همه جهان و مسلمین را تحت تاثیر قرارداده است چراکه انقلاب مصر بارقه امیدی در جهان اسلام ایجاد کرده بود که با ضعف‌ها و اشتباهات ایجاده شده و با طراحی جهان سلطه این تحول در مصر ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه امریکا و رژیم اشغال‌گر قدس و سرسپردگی برخی از کشورهای اسلامی موجب شکست مرسی شد تصریح کرد: دولت مرسی با داشتن ضعف‌ها و اشتباهات بنیادین و محاسباتی که داشت دوستان را فراموش کرد و زمینه شکست خود را فراهم کرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر تاکید کرد: دولت جدید مصر که می‌خواست دشمنان را مدیریت کند در دام طراحی‌ها و برنامه‌ریزی آنان قرار گرفت و با اعتمادی که با امریکا و سرسپردگان برخی از کشورهای اسلامی کرد در کمتر از یکسال  منجر به سقوط حکومت مرسی شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سقوط دولت مرسی درس بزرگی برای کشورهاست تاکید کرد: این درس بزرگی برای جهان اسلام  و کشورهای انقلابی است که هیچگاه نباید به امریکا و جهان سلطه اعتماد کرد.

صفایی بوشهری تصریح کرد: وقتی سران مصر این اشتباه " اعتماد به امریکا" کردند با نشست و برخاست‌هایی که با امریکا داشتند و خواهان کمک از آنها شدند که موجب سقوط آنان شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران که متنعم است به رهبری، ولایت و امامت ، این درس بزرگی است برای تمامی کشورها که اگر بخواهند بمانید باید با خدا باشند.

خطیب نماز جمعه بوشهردر ادامه به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان پرداخت و این ماه را ماه هدیه الهی برای نجات و کمال انسانها دانست و افزود: ماه رمضان ماه نیکوسازی اخلاق و با خدا زندگی کردن است.

وی آثار و برکات ماه مبارک رمضان را برشمرد و تاکید کرد: در این ماه پربرکت  مستمندان و نیازمندان احتیاج به همیاری و کمک مسئولان، مردم و متمولین دارند که لازم است در این امر خیر برای رهایی نیازمندان از مشکلاتشان تلاش کنیم.

صفایی بوشهری در ادامه با تسلیت ساروز وفات حضرت خدیجه کبری"ام المومنین" افزود: این بانوی گرامی اسلام  خدمت بزرگی به جهان اسلام و بشریت کرد چراکه برای اسلام  و ولایت تحمل سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی شد.

امام جمعه بوشهر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها در دوران حضرت خدیجه کبری را تشریح کرد و افزود:  تحمل این سختی‌ها و مشکلات موجب خیرات و برکات برای اسلام شد و این درس بزرگی برای همه مسلمین است که برای حمایت از اسلام و مسلمین باید از جان و مال گذشت.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین ، نیمه ماه مبارک رمضان سالروز تولد حضرت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) را تبریک گفت و با بیان گوشه‌هایی از زندگانی پربرکت این امام بزرگوار افزود: آن حضرت نماد هدایت، صبر، شکیبایی و کرامت بودند بگونه‌ای که با تحمل و صبر فشارهای گوناگون را مدیریت کرد و چند بار اموال خود را بین مردم نیازمند تقسیم کرد.