هیات اعزامی 4 نفره در سفر به آسیا اسپانیا ضمن بازدید از امکانات ورزشگاه‌های نیوکمپ و اسپانیول، با مسئولان آکادمی و بازاریابی باشگاه اسپانیول و فدراسیون فوتبال کاتالانیا دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از سفر سه روزه هیات 4 نفره باشگاه راه‌آهن به پرتغال و بازدید از باشگاه‌های بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون، بویِژه در بخش آکادمی‌های این دو باشگاه و مذاکره با مسئولان مربوطه، ظهر چهارشنبه، مدیر عامل باشگاه ورزشی راه‌آهن به اتفاق مدیر آکادمی فوتبال، مدیر برنامه توسعه جوانان و مشاور بین‌الملل خود وارد شهر بارسلون شدند.

این هیات 4 نفره طی دو روز اقامت خود در بارسلون از استادیوم باشگاه‌های بارسلونا (نیوکمپ) و اسپانیول و همچنین کمپ تمرین آکادمی فوتبال آنها بازدید کردند. در جریان این سفر مسئولان آکادمی و بازاریابی باشگاه اسپانیول و فدراسیون فوتبال کاتالانیا توضیحات لازم در مورد چگونگی استعدادیابی و فرایند کشف و تربیت استعدادهای فوتبالی، همچنین ترتیبات بازاریابی و درآمدزایی باشگاه ورزشی، نحوه اداره آکادمی فوتبال و برگزاری تورنمنت‌های سازمان یافته فوتبالی با هدف کشف و معرفی استعدادهای فوتبال را ارایه کرده و به سوالات مدیرعامل و مدیر آکادمی فوتبال باشگاه راه‌آهن پاسخ دادند.

در جریان این بازدیدها امکانات استادیوم نیوکمپ و نیز استادیوم اسپانیول و نحوه احداث استادیوم اسپانیول که برابر استانداردهای یوفاست و همچنین امکانات جنبی و سرویس‌هایی که به هواداران، تماشاگران مسابقات، بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان داده می‌شود، مورد سوال و بررسی مدیرعامل باشگاه راه‌آهن و هیات همراه قرار گرفت.

طی این سفر دو روزه با چند نفر از استعدادیاب‌‎های زبده باشگاه بارسلونا که کشف و معرفی بازیکنانی همچون لیونل مسی را در کارنامه خود دارند و نیز گروهی از کارشناسان که در تولید نرم افزارهای تخصصی ورزشی، بازاریابی ورزشی و نیز ترانسفر متقابل بازیکنان فوتبال مجرب هستند، مذاکراتی صورت گرفت.

این مذاکرات برای تدوین یک چهارچوب همکاری جهت دستیابی باشگاه راه‌آهن به کلاس بالاتر استعدادیابی و همکاری در ارتقای توان باشگاه‌های ورزشی ایران برای بازاریابی ورزشی و ترانسفر بازیکنان فوتبال به شیوه‌ای اصولی، مستمر و همکاری‌ برای برگزاری رویدادها و تورنمنت‌های ورزشی بعمل آمد.

طبق اعلام سایت باشگاه راه‌آهن، در این نشست‌ها مقرر شد با حضور کارشناسان اسپانیایی در تهران، مبادله پیش نویس توافقنامه‌های مربوطه ظرف چند هفته آینده صورت گیرد.