بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش با انتقاد از عملکرد استانداران بوشهر و بی‌توجهی آنها به آبپخش، گفت: استقرار ادارات مستقل در آبپخش مهم‌ترین انتظار مردم پس از استقرار بخشداری بود که حقق نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رضایی پیش از ظهر شنبه در نشست مسئولان آبپخش با نماینده دشتستان در مجلس اظهار داشت: شورای اسلامی شهر آب‌پخش همه توان خود را برای خدمت بهتر و بیشتر به مردم این شهر به کار گرفته است و علی‌رغم پیگیری‌های بسیاری که داشته‌ایم در برخی موارد شاهد کم‌کاری برخی مسئولان و عدم همراهی انها با شورا بوده‌ایم.

وی با انتقاد از عدم استقرار ادارات در بخش آب‌پخش خاطرنشان ساخت: انتظار داشتیم با استقرار بخشداری شاهد راه‌اندازی شعب ادارات مختلف در آب پخش باشیم ولی این مهم تحقق نیافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش ادامه داد: وضعیت برخی مناطق روستایی که در ابتدای استقرار بخشداری آبپخش به‌عنوان روستای تابعه این بخش تعیین شدند، هنوز مشخص نیست و به طور کلی تابعیت آنها به شهرستان دشتستان نیز هنوز روشن نیست.

رضایی بیان داشت: استقرار ادارات مستقل در بخش، مشخص شدن حوزه بخش و تعیین تکلیف وضعیت محدوده شهری آبپخش از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و شورای اسلامی آبپخش است و انتظار داریم نماینده شهرستان در مجلس، ما را در روشن شدن این وضعیت یاری کنند.

وی با انتقاد از عملکرد استانداران بوشهر و بی‌توجهی آنها به آبپخش، اضافه کرد: در سال‌های اخیر چندین بار به استانداری مراجعه کرده و خواستار حضور استاندار به‌منظور آشنایی با دردهای کهنه مردم آبپخش که حداقل سه دهه از آن می‌گذرد، شده‌ایم که تا کنون این امر محقق نشده است.

نسبت به واژه" پیگیری می‌کنم" آلرژی و حساسیت پیدا کرده‌ایم

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: در سال‌های اخیر برخی از پیگیری‌ها در ارتباط با شهر آبپخش را مخفیانه انجام داده‌ایم و حتی ترس کارشکنی برخی مسئولین شهرستان و استان در مسیر توسعه و ترقی آبپخش را داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: نسبت به واژه" پیگیری می‌کنم" آلرژی و حساسیت پیدا کرده‌ایم، در سال‌های گذشته به هر مسئولی در هر رده‌ای مراجعه کرده‌ایم ما را با استفاده از این اصطلاح به بعد پاسکاری کرده‌اند و هیچ همکاری و مساعدتی با شهر آبپخش نداشته‌اند.

رضائی با بیان اینکه بخشداری آبپخش هنوز فاقد کد اختصاصی بخش است، عنوان کرد: بخشی که کد اختصاصی بخش نداشته باشد، اصالتش زیر سئوال است و در واقع باید بگوییم وضعیت موجود حاکی آن است که بخش آبپخش هیچ رسمیتی ندارد.

وی افزود: با پیگیری‌های مکرر شورای شهر و برخی فعالان سیاسی و اجتماعی آبپخش در زمینه استقرار برخی ادارات خاص موافقت‌های اولیه کسب شده و با توجه به اینکه دولت دهم روزهای پایانی خود را سپری می‌کند در صورتی که این ادارات مستقر نشوند تمام پیگیری‌ها بر باد می‌رود.

استقرار آموزش و پرورش در آب‌پخش خواسته سه دهه فرهنگیان است

منتخب مردم آبپخش در شورای چهارم نیز اظهار داشت: جامعه فرهنگی آبپخش در ماه‌ها و سال‌های اخیر پیگیری‌های وسیع و گسترده‌ای برای استقرار اداره آموزش و پرورش در این شهر انجام داده و بر اساس شنیده‌ها وزیر آموزش و پرورش نیز دستور استقرار اداره آموزش و پرورش در آبپخش را صادر کرده است.

حسین عباسی با اشاره به ارتباط نزدیک نماینده دشتستان با دولت دهم گفت: انتظار داریم با توجه به ارتباط نزدیکی که میان نماینده شهرستان و دولت فعلی وجود دارد، تلاش کنند که در روزهای باقی مانده دولت دهم شاهد استقرار آموزش و پرورش مستقل در این بخش باشیم و خواسته سه دهه فرهنگیان این بخش محقق شود.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر در پروسه‌ای یک ماهه شاهد استقراری فرمانداری در یکی از شهرستان‌ها بوده‌ایم و قطعا در صورت عزم دولت برای استقرار یک اداره در آبپخش تحقق این امر امکان‌پذیر است و بدون هیچ محدودیتی شاهد آن خواهیم بود.

منتخب مردم آبپخش در شورای چهارم اذعان داشت: وضعیت مبلمان شهری آبپخش زیبنده مردم این شهر نیست و انتظار می‌رود نماینده شهرستان با رایزنی‌های خود زمینه جذب اعتبارات و منابع مالی بیشتر برای توسعه شهرها را فراهم آورند؛ با بودجه‌های محدود تا 10 سال آینده نیز نمی‌توانیم به چشم‌انداز روشنی در آبپخش برسیم.

لزوم توجه به نظرات مردم آب‌پخش در خصوص تجزیه دشتستان

عباسی با تاکید بر آنکه بر عهد خود با مردم ایستاده‌ایم، عنوان کرد: تلاش برای توسعه شهر آبپخش هدف همه دوستداران این دیار است و مطابق وعده‌هایی که به مردم آبپخش داده‌ایم تمام وقت، توان و انرژی خود را صرف توسعه و آبادانی آبپخش خواهیم کرد.

وی افزود: در زمینه ارتقای آبپخش به شهرستان و ارتقای فرمانداری بخش‌های همجوار تحرکات وسیع و گسترده‌ای داشتند و شنیده‌هایی مبنی بر مطالعات و وجود پرونده فرمانداری سعدآباد و فرمانداری شبانکاره در وزارت کشور مطرح است.

منتخب مردم آبپخش در شورای چهارم با اشاره به اظهارات نماینده دشتستان در خصوص تفکیک این شهرستان گفت: استنباط ما از گفته‌ها و اظهارات سابق شما در ارتباط با تجزیه شهرستان دشتستان این است که حامی ارتقای یکی بخش‌های همجوار به شهرستان هستید.

وی ابراز داشت: در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی مردم آبپخش بیشترین رای خود را به جنابعالی دادند و با اعتماد کامل شما را به‌عنوان مدافع و نماینده خود تعیین کردند و از همین رو توقع ایشان از جنابعالی بیشتر از نمایندگان سابق شهرستان است.

عباسی یادآور شد: در شرایط فعلی که گفته می‌شود امکان ارتقای آبپخش به شهرستان مستقل وجود ندارد، مردم آبپخش خواستار حفظ تمامیت شهرستان دشتستان هستند و هرگونه تجزیه در شهرستان دشتستان را در تضاد با منافع خود می‌دانند.

دیدگاه نماینده دشتستان درباره تجزیه شهرستان منافع آبپخش را به دنبال دارد

بخشدار آبپخش نیز اظهار داشت: مسئولان و مدیران از دغدغه‌های مردم آگاه هستند و با جدیت آنها را پیگیری و برای حصول نتیجه مطلوب و باب میل مردم تلاش می‌کنند و در این زمینه نتایج و دستاوردهای ارزشمندی برای مردم شاهد بوده‌ایم.

غلامرضا وفایی با بیان اینکه دولت عدالت‌محور خدمات بیشماری به مردم ارائه کرده است، افزود: در سال‌های گذشته دولت خدمات بیشماری به مردم ارائه کرده و از هر لحظه و فرصتی که در اختیار داشته، برای رفع بخشی از مشکلات و چالش‌های پیش روی مردم بهره برده است.

وی ادامه داد: باید شرایط دوستانه، تعاملی و محترمانه در نشست‌های مشترک مسئولان و مردم حاکم شود تا مسئولان با رغبت و علاقه بیشتری در جمع مردم حضور یابند و با انرژی و نشاط بیشتری در مسیر رفع مشکلات و دغدغه‌های ایشان بکوشند.

بخشدار آبپخش با اشاره به اینکه دیدگاه نماینده دشتستان درباره تجزیه شهرستان منافع آبپخش را به دنبال دارد، بیان داشت: نظر و دیدگاه نماینده شهرستان درباره چگونگی وضعیت تجزیه شهرستان منافع آبپخش را به دنبال دارد و به ما کمک می‌کند تا بتوانیم موقعیت و شرایط فعلی خود را حفظ کنیم.

وی افزود: برگزاری جلسات و نشست‌های پرسش و پاسخ با شهروندان در دستور کار ما قرار دارد و در آینده با حضور در مساجد و محلات مختلف شهر به سئوالات مردم پاسخ می‌گوییم و ایشان را در جریان پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده قرار می‌دهیم.

ارتقای پاسگاه و کلانتری آبپخش به فرماندهی انتظامی بخش

نماینده مردم دشتستان در مجلس نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین مردم خونگرم، مومن، ولایت مدار و انقلابی شهر و بخش آبپخش افزود: بسیاری از مشکلات را در نشست‌های قبلی با مردم و مسئولین بررسی کرده و مورد پیگیری قرار داده بودیم که البته برخی نیز به نتیجه رسیدند.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد تصریح کرد: مشکلات امنیتی از دغدغه مردم منطقه بود که با ارتقای پاسگاه و کلانتری به فرماندهی انتظامی بخش، تاحدود زیادی شاهد رضایت خاطر مردم بوده ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ابراز داشت: مشکل دیگری که طی چنددهه مردم آبپخش با آن دست وپنجه نرم می کنند، مالکیت زمین ها ومنازل مسکونی بود که نشست هایی از سطح مدیرکل تا وزرای مربوطه دراین زمینه بعمل آورده و سعی در متقاعدکردن آنها مبنی براینکه زمینها متعلق به مردم است داشتیم. اخیرا قولهایی به ما داده و تصمیماتی اتخاذشده است.

وی با اشاره به نگرانی هرساله کشاورزان برای فروش خرمای خود گفت: در سالهای گذشته قیمت خریدتضمینی خرماتوسط دولت اعلام می شد که ما اعتقاد داشتیم شیوه ای مناسب و به نفع کشاورزان نیست بنابراین در سال 91 و امسال مانع از اعلام این قیمت شدیم.

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت اعلام نرخ دولتی، دلالان و واسطه ها وارد عمل شده و قیمت های بازار، کمتر از نرخ اعلام شده تعیین می شود در نتیجه کشاورزان مجبور می شوند محصولی را که با زحمات وهزینه های فراوان بدست آورده اند با قیمت ناچیزی بفروشند.

سیدمهدی موسوی نژاد ضمن اینکه از مردم خواست همواره مسئولین را در مطالبه حقوقشان یاری کنند، اذعان داشت: همه اقشار مختلف و کارشناسان و نخبگان می توانند از طریق مختلف به دفاتر ما مراجعه کرده و باعضویت درکارگروه های تخصصی، طرح ها، راهکارها وپیشنهادات عملیاتی خود را جهت پیشبرد وتوسعه شهرستان دشتستان ارائه دهند.