سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با انتقاد از برخی صحبت ها و انتقادهایی که نسبت به تصمیماتش مطرح شده است، گفت: شاید جای برخی دوستان را گرفته‌ام که با وجود حضور در فدراسیون و مسئولیتی که دارند، انتقاد می‎کنند اما در هر صورت به عنوان سرمربی تیم ملی من تشخیص می‌دهم که چه کاری را و چگونه انجام دهم.

ابراهیم علیدخت در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتخاب نوشاد و نیما عالمیان برای حضور در رقابت‌های تنیس روی میز اوپن برزیل اظهارداشت: امتیاز حضور در این مسابقات برای نوشاد و نیما که باید برای مسابقات گرند فاینال امتیازات خود را بیشتری کنند، اهمیت زیادی داشت. به خصوص اینکه نیما آخرین سال حضورش در رده امیدها را پشت سر می‌گذارد و باید امتیازات خود را بیشتر کند.

وی ادامه داد: از طرفی چون فرصتی برای برگزاری مسابقات انتخابی نداشتیم، بازیکن دیگری را برای اعزام به برزیل انتخاب نکردیم. ضمن اینکه اگر هم مسابقات انتخابی برگزار می‌کردیم، نوشاد و نیما اول و دوم می‌شدند. در کل بازیکنی را اعزام می‌کنیم که شانس نتیجه گیری هم داشته باشد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با تاکید بر اینکه برای دیگر ملی‌پوشان هم برنامه داریم که به موقع اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه‌ها برگزاری اردوی مشترک با مجارستان است. درخواست کرده‌ایم چند بازیکن از رده سنی بزرگسالان و نوجوانان و جوانان مجارستان به ایران بیایند تا اردوی تمرینی با بازیکنان کشورمان داشته باشند. به خصوص با نوجوانان و جوانان که شهریورماه باید در مسابقات قهرمانی آسیا (قطر) شرکت کنند.

علیدخت تاکید کرد: طی چند ماه گذشته درگیر رقابت‌های مختلفی بودیم و به همین دلیل بیشتر توجه‌مان معطوف به ملی‌پوشان بود. اما حالا که این رقابت‌ها تمام شده به فکر دیگر بازیکنانی که شانس حضور در تیم ملی را دارند و می‌توانند پشتوانه خوبی برای ملی‌پوشان باشند، نیز خواهیم بود. ما به فکر همه بازیکنان هستیم اما نمی‌توانستیم برای مسابقات آسیایی و جهانی  بازیکنانی خارج از ترکیب اعزامی را دعوت کنیم. وقتی قرار است تیم با چهار بازیکن اعزام شود، نفر دهم را برای چه باید دعوت کنم؟

وی به انتقادهایی که از وی و عملکردش در تیم ملی شده است، اشاره کرد و گفت: بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا به نوشاد و نیما برنامه تمرینی دادم تا در شهر خودشان پیگیر تمرینات باشند. من نمی‌توانم ملی‌پوشان هر کجا می‌روند، کنارشان باشم به همین دلیل هر روز تلفنی برنامه‌های تمرینی و چگونگی کار آنها را پیگیری می‌کنم آنوقت می‌گویند مربی تلفنی! ببینم آن زمان که ملی‌پوشان 6 ماه برنامه نداشتند خوب بود یا الان؟

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با بیان اینکه باید منطقی حرف زد، تصریح کرد: نمی‌شود یکی دیگر تصمیم گیرنده باشد و بعد من پاسخگو باشم. به عنوان سرمربی تیم ملی من تشخیص می‌دهم که چه کاری را و چگونه انجام دهم. من دبیر کمیته فنی هم هستم اما مگر در کار کمیته مربیان دخالت می‌کنم. چرا زمانیکه بازیکنان به اشلاگر می‌رفتند اما بعد از بازگشت تا سه ماه هیچ تمرینی نداشتند و یا دو سالی که اردویی برگزار نشد، کسی حرفی نمی‌زد.

علیدخت تاکید کرد: بارها گفته‌ام و بازهم می‌گویم هم جامعه تنیس روی میز متحد نیست اما با هوش است. بنابراین باید منطقی حرف زد و انتقاد کرد. در مسابقات هنگ کنگ نماینده ایران چهارم شد. در مسابقات جهانی هم در مجموع بازیکنان عملکردخوبی داشتند. در مسابقات قهرمانی آسیا بعد از 17 سال وارد هشت تیم برتر شدیم.

وی افزود: البته می‌گویند چون کره شمالی در مسابقات شرکت نداشت، تیم ایران وارد هشت تیم برتر شد در حالیکه کره شمالی پیش از این هم غیبت داشت اما ایران وارد هشت تیم برتر نشد. در هر صورت نتیجه تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورد برای دوره آینده این رقابت‌ها خیلی خوب است و به موقعیت و گروه‌بندی بهتر تیم ملی کمک می‌کند در حالیکه اصلا معلوم نیست آن زمان من سرمربی تیم ملی باشم یا نباشم.

دبیر کمیته فنی فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: کسب این نتایج و اینکه تیم را به دست یک آوردیم، بد بود که مدام انتقاد می‌کنند. آنهایی که انتقاد می‌کنند دنبال تغییر مدیریت هستند چون تا زمانیکه این فدراسیون هستند، جایی ندارند. البته آنها در زمان شهنازی هم یک روز انتقاد می‌کردند و یک روز مدافع فدراسیون بودند و حالا در مورد مدیریت زارع‌پور هم همین روند را پیش گرفته‌اند.

عیلدخت خاطرنشان کرد: شاید هم من جای برخی دوستان را گرفته‌ام که با وجود حضور در فدراسیون و مسئولیتی که دارند، انتقاد می‎کنند. انتقاد خوب است اما نباید به دنبال تخریب یکدیگر باشیم. من 18 فروردین‌ماه حکم گرفتم اما از قبل از آن و از 5 فروردین‌ماه اردوی تیم ملی را آغاز کردم و در این مدت از هر فرصتی برای تمرین و اردو استفاده کردم مگر مواقعی که تیم مسابقه داشت.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تاکید کرد: سند تنیس روی میز به نام من نخورده است. ضمن اینکه موفقیت‌های به دست آمده تنها مال من نیست چون این نتایج حاضل زحمات خیلی از مربیان و افراد دیگر است. در کل حرف‌هایی که زده می‌شود و انتقادهایی که می‌کنند دلسوزی نیست، بلکه پینگ پنگ سوزی است. نمی‎دانم اگر من علیدخت بروم یک شبانه روز برای تیم ملی و در کل برای تنیس روی میز 48 ساعت می‌شود؟

ابراهیم علیدخت در پایان در مورد اینکه چرا برای بانوان اعزامی در نظر گرفته نشده و حتی آنها به مسابقات برزیل هم اعزام نمی‎شوند، گفت: برای تیم ملی بانوان من نمی‌توانم برنامه بدهم. سرمربی و دیگر مسئولان تیم بانوان برنامه‌های خود را ارائه کنند و ما آنها را در کمیته فنی تصویب خواهیم کرد.