عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به برگزاری دیدار نمادین تیم‌های ملی جام جهانی 98 و 2014 و برگزاری مراسمی که طی آن از برخی تیم‌های ملی تجلیل شد گفت: این مراسم در شان ملت ایران نبود و مجموعه فدراسیون فوتبال باید بداند که در هر صورت وظیفه اش مراقبت از این رشته و جلوگیری از مخدوش شدن فوتبال است.

شهاب‌الدین عزیزی خادم در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: روی سخن من با فدراسیون فوتبال است. در واقع باید ببینیم که در بیرون از مجموعه فدراسیون چه نگاهی به فوتبال دارند و ما چطور می‌توانیم نگاه بیرونی را مراقبت کنیم تا نه تنها به فوتبال آسیبی نرسد که یک مزیت و فرصت برای فوتبال ایجاد کند.

وی افزود: شنبه شب نه تنها این مراقبت را ندیدیم که خروجی آن هم به نفع فوتبال نبود. تماشاگران چه آنها که در استادیوم بودند و چه کسانی که در منزل حضور داشتند ناراضی بودند. فوتبال یک متولی دارد که آن هم فدراسیون فوتبال است و متاسفانه اتفاقاتی که رخ داد بسیار ناخوشاینده بوده و در شان ملت ایران نبود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر این اتفاق برای یک بار باشد که می‌گوییم حادثه است ولی این برای دومین بار بود و اگر چند بار تکرار شود باعث فراری دادن مردم خواهد شد. ما باید در دل این فوتبال مراقب همه چیز باشیم و سر سری نگیریم. مراسم شنبه شب نشان داد که مراقب خروجی‌ها نبوده‌ایم در حالی که در دل این خروجی‌ها منافع ملت وجود دارد.

عزیزی خادم همچنین گفت: اتفاقاتی که دیشب رخ داد باعث شد تا من هم که به عنوان یک تماشاگر از خانه آن را نگاه می‌کردم تاسف بخورم. امیدوارم با تغییر مدیریت کلان کشور نگاه به فوتبال هم عوض شود و نگاهی ابزاری و شخصی نباشد. امیدوارم که مدیریت کلان کشور فوتبال را به خاطر فوتبال بخواهد.

وی تاکید کرد: امیدواریم مدیریت کلان کشور فوتبال را به خاطر مردم بخواهد نه در راستای بهره برداری شخصی و خطی. مردم امیدوارند چنین نگاهی در ورزش وجود داشته باشد. این که تصمیمات فوتبالی در خانواده فوتبال گرفته شود آرزوی ماست. مجموعه فدراسیون فوتبال باید بداند که در هر صورت وظیفه اش مراقبت از این رشته و جلوگیری از مخدوش شدن فوتبال است.

این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال یادآور شد: من فدراسیون فوتبال را به مثابه یک کارخانه می دانم که باید یک محصول را به بهترین شکل ممکن به دست مردم برساند و آن را به خوبی عرضه کند. این محصول باید استانداردهای لازم را داشته باشد تا رضایتمندی را به دنبال داشته باشد.

عزیزی خادم گفت: این محصول نه تنها به بهترین شکل ممکن عرضه نشد که به بدترین شکل هم ارایه شد. این در واقع به رسالت ذاتی ما بر می‌گردد و نشان می دهد که دغدغه های لازم را نداشته‌ایم.