وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در نشستی در خصوص قرار دادن نام حزب الله در فهرست گروه های تروریستی تصمیم گیری می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  ایندیپندنت مالت، در حالی که قرار است امروز دوشنبه وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره تروریست خواندن حزب الله تصمیم گیری کنند "جرج ولا" وزیر امور خارجه مالت اعلام کرد که این کشور تردیدهایی در این خصوص دارد.

ولا گفت : ما تردیدهایی درباره این اقدام اتحادیه اروپا داریم که نخستین مورد آن امکان اجرایی شدن این اقدام (تروریست خواندن حزب الله) است.

به گفته ولا، این امکان وجود دارد که با تروریست خواندن حزب الله، ثبات لبنان برهم خورده و بر ناآرامی های موجود در خارومیانه افزوده شود. البته فقط این مالت نیست که با تروریست خواندن حزب الله از سوی اتحادیه اروپا مخالف است بلکه کشورهای دیگری هم چون اتریش، جمهوری چک و ایرلند نیز با این اقدام مخالف هستند.

نظر به آنکه افزودن نام حزب الله به فهرست گروهای تروریستی نیازمند آن است که همه اعضای این اتحادیه به اتفاق آرا به آن رای مثبت بدهند، مخالفت و تردید این چند کشور می تواند سبب شکست توطئه انگلیس و رژیم صهیونیستی شود.

دلیل این اقدام آن است که در سال گذشته میلادی، انفجاری در بلغارستان رخ داد و در آن تعدادی از صهیونیستها کشته شدند. رژیم صهیونیستی از همان ابتدا، حزب الله را عامل این حادثه دانست و سعی کرد با همکاری متحدان خود، این دروغ را در ذهن جهانیان جا بیندازد.

تل آویو و هم پیمانان آن به ویژه انگلیس، اقدامات زیادی برای متقاعد کردن دیگر کشورهای اروپایی انجام داده اند، اما به دلیل آنکه شواهد محکمی برای محکوم کردن حزب الله وجود نداشت، این اقدامات هنوز به نتیجه نرسیده اند.

حال باید منتظر ماند و دید با وجود فشارهای سه جانبه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، این جریان به چه نتیجه ای می رسد.