یک روزنامه آلمانی در گزارشی از افزایش خشونت راست افراطی علیه مهاجران در یونان در سایه تشدید بحران اقتصادی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی "تاگس سایتونگ" در مطلبی نوشت: از زمانی که راستگراها به پارلمان یونان وارد شده اند و بحران، یونان را فلج کرده است، خشونت راست افراطی در این کشور تشدید شده است.

نویسنده در ادامه به وضعیت بد یکی از مهاجران در یونان به نام کریم از بنگلادش و ترس و نگرانی وی اشاره کرده و می نویسد: وی اخیرا در مرکز شهر آتن توسط دو نئو فاشیست مورد حمله قرار گرفته است.

این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب نوشت: مهاجران و خارجی ها در یونان در حال حاضر به ندرت شانسی برای پیدا کردن یک سرپناه خوب برای خود دارند.

"تاگس سایتونگ" همچنین با تاکید بر اینکه خشونت راست افراطی در یونان افزایش پیدا کرده است همچنین می نویسد: همراه با آن محبوبیت حزب راست افراطی "فجر طلایی" در این کشور نیز بالا می رود. در حال حاضر و براساس نظر سنجی ها میزان محبوبیت این حزب 11 درصد است که به این ترتیب سومین حزب قدرتمند در این کشور محسوب می شود. در ژوئن 2012 و هنگام ورود این حزب به پارلمان، تنها 6.9 درصد حامی داشت.

سازمان عفو بین الملل(امنستی)، نیز به این نکته اشاره کرده است که حملات و خشونتها علیه مهاجران از زمانی که حزب راست افراطی یونان به پارلمان راه پیدا کرده افزایش یافته است. البته بسیاری از قربانیان این خشونت ها را معرفی نمی کنند، چرا که نگران اخراج شدن از این کشور هستند. حتی دستیابی به حق و حقوق برای مهاجران قانونی در این کشور نیز دشوار شده است.

به گفته یک کارشناس و فعال یونانی، سیاستهای مالی اتحادیه اروپا با شرایط ریاضتی دشواری که برای کشور ما در نظر گرفته است، خشونت علیه مهاجران را شدت بخشیده است.