سنندج - خبرگزاری مهر: معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: بحث نوسازی و ساماندهی بافت های فرسوده از اولویت های کاری مسئولان اجرایی استان باید باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قادری ظهر دوشنبه در نشست بررسی وضعیت بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: طی چند سال گذشته مطالعات متعددی از سوی شرکت های مختلف در راستای تدوین نقشه تفصیلی شهر سنندج انجام گرفته که هیچ کدام منجر به نتیجه نشده است.

وی افزود: در طرح مطالعاتی بافت های فرسوده سطح شهر سنندج این بار باید به گونه ای عمل شود که بتوان آن را عملی کرد و تمامی دستگاه های اجرایی استان خود را موظف به اجرای آن کنند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: ساماندهی و نوسازی بافت های فرسوده در سطح کشور اولویت کاری مدیران اجرایی است اما این مسئله متاسفانه هنوز در استان کردستان اتفاق نیافتاده است.

قادری با بیان اینکه باید حوزه کاری شهرداری و راه و شهرسازی از یکدیگر تفکی شود، یادآور شد: شهر سازی کار اصلی راه و شهرسازی است و شهرداری می تواند در بحث صدور مجوزها کمک موثری در این رابطه داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به زلزله خیز بودن استان کردستان نیاز است برای نوسازی بافت های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: باید با فرهنگ سازی در جامعه مردم به سمت نوسازی بافت های فرسوده و استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده برای آنان سوق داده شوند.

لزوم تاسیس دفاتر تسهیل گری

قادری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تاسیس دفاتر تسهیل گری بافت های فرسوده در سطح استان کردستان تاکید کرد و اظهار داشت: با تاسیس این دفاتر می توان مردم را با مزایای استفاده از تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده بیشتر آشنا کرد.

وی افزود: این دفاتر می توانند به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان نقش موثری را ایفا کنند و ساماندهی بافت های فرسوده و جلوگیری از پیشرفت سکونتگاه های غیر رسمی با سرعت بیشتری جریان یابد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: در این بخش متاسفانه در استان کردستان تا کنون ضعیف عمل شده و نیاز است در این حوزه بیش از پیش تلاش کرد.