اداره آمار اروپایی در گزارشی از افزایش میزان بدهیهای یونان بحران زده و همچنین افزایش بدهیهای کل منطقه یورو در سایه تداوم رکود اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از "اوزنا بروکر سایتونگ"، اداره آمار اروپا "یورو استات"، در گزارشی از افزایش کوه بدهی های یونان خبر داد. بر این اساس در پایان سه ماهه اول سال جاری ، بدهیهای این کشور بالغ بر 160 درصد تولید ناخالص ملی آن بوده است.

این در حالی است که بدهی های این کشور در یک سال پیش 136 درصد تولید ناخالص ملی و در سه ماهه پایانی سال گذشته حدود 157 درصد بوده است.

یونان در فهرست کشورهای بحران زده منطقه یورو بالاترین میزان بدهی را دارد که بعد از آن ایتالیا با بدهی 130 درصد، پرتغال با 127 درصد و ایرلند با 125 درصد تولید ناخالص ملی قرار دارد. این در حالی است که کشورهای پرتغال و ایرلند مانند یونان کمکهای میلیاردی تروئیکای اروپایی را هم دریافت می کنند، اما میزان بدهی های آنها همچنان در حال افزایش است.


بر اساس گزارش "یورو استات" به دلیل تداوم رکود اقتصادی در یونان، میزان بدهیها در این کشور همچنان افزایش خواهد یافت. بر این اساس میزان بدهیهای منطقه یورو نیز در کل افزایش داشته است. در سه ماهه نخست سال جاری میزان بدهیهای منطقه یورو نسبت به سه ماهه قبل از آن از 90.6 به 92.2 درصد افزایش پیدا کرده است.