ملاقات معاون رهبر گروه اخوان المسلمین با خانواده اش، هشدار خانواده مرسی برای ارائه دادخواست علیه رژیم کنونی و تظاهرات طرفداران مرسی در مناطق مختلف از مهمترین اخبار مصر است.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، منابع مصری اعلام کردند: رشاد البیومی معاون رهبر گروه اخوان المسلمین در زندان طره با خانواده اش دیدار کرده است.

این منابع بیان کردند: ملاقات البیومی با خانواده اش مطابق با دستورات مصطفی باز معاون وزیر کشور در امور زندان ها و طبق جدول زمانی ویژه انجام گرفته است.

منابع مذکور افزودند: خانواده البیومی خوراکی و نوشیدنی برای وی برده اند و مسئولان زندان به شدت اقلامی که برای البیومی برده شده را مورد بازرسی قرار داده اند.

از سوی دیگر یکی از ساکنان رابعه العدویه خواستار انتقال تحصن موجود در این میدان به خارج از شهر نصر قاهره شد و از تنظیم دادخواست اهالی به دادستانی درباره موارد نقض حقوق ساکنان از سوی گروه اخوان المسلمین خبر داد.

یکی دیگر از ساکنان منطقه رابعه العدویه در گفتگو با شبکه" آن تی وی" با اشاره به تشکیل کمیته هماهنگی ساکنان رابعه العدویه تجمع طرفداران مرسی را عاملی برای تشدید بحران توصیف کرد.

وی افزود: ساکنان رابعه العدویه در درگیری های سیاسی دخیل نیستند و فقط به دنبال زندگی طبیعی و عادی خود هستند و ادامه تظاهرات  در این میدان کمکی به حل بحران در مصر نمی کند.

خالد البطران رئیس انجمن قربانیان دوره زمامداری اخوان المسلمین بر ضرورت محاکمه کسانی که به خشونتها دامن می زنند و حاضران در میدان رابعه العدویه به سبب حمایت از اقدامات تروریستی در سینا و دیگر مناطق مصر تاکید کرد.

وی افزود: در طول زمامداری محمد مرسی حدود 1467 نفر کشته شده اند و مسئول آن رئیس جمهوری سابق و گروه اخوان المسلمین هستند.

از سوی دیگر شبکه الجزیره از شروع تظاهرات طرفداران مرسی در مناطق مختلف خبر داد.

این درحالی است که پایگاه الیوم السابع از تغییر مسیر تظاهرات طرفداران مرسی که قرار بود به سوی ساختمان وزارت دفاع بروند به سوی ساختمان نخست وزیری خبر داد.

این تظاهرات از مقابل مسجد النور در منطقه العباسیه شروع شده بود.

از سوی دیگر عبد ربه منصور هادی در پیامی به عدلی منصور انتخاب وی به عنوان ریاست جمهوری مصر را تبریک و تهنیت گفت.

پایگاه المصری الیوم از تظاهرات طرفداران مرسی در مقابل دیوان عالی قضایی مصر و سر دادن شعارهای در حمایت از رئیس جمهوری عزل شده سردادند.آنها همچنین خواستار بازگشت مرسی به قدرت شدند.

کارمندان دیوان عالی قضایی از درب پشتی ساختمان فرار کردند.تظاهرات کنندگان شعار وزارت کشور اوباش است و ای خیانت کنندگان به مشروعیت را سر دادند و افراد پلیس در واکنش به شعارهای طرفداران مرسی به داخل ساختمان بازگشتند و از سر دادن شعاری علیه آنها خودداری کردند.

این درحالی است که سفارت آمریکا در قاهره با صدور بیانیه ای مطالب منتشر شده در الاهرام درباره همسویی آمریکا با اخوان المسلمین و طراحی توطئه را بی اساس دانست.

منابع مصری از برگزاری جلسه مجلس شورای منحل شده مصر در یکی از سالن های مسجد رابعه العدویه خبر دادند.

از سوی دیگر احمد فهمی رئیس مجلس شورای منحل شده در ابتدا جلسه گفت: بیش از 140 نماینده در نشست فوری جمع شده اند تا موضوع کودتای نظامی را بررسی کنند.

شرکت کنندگان در این جلسه خواستار محاکمه محمد البرادعی، فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح،حمدین صباحی، سامح عاشور و برخی رهبران دینی شدند.

دهها نفر از طرفداران مرسی اتوبانی را در استان القلیوبیه بستند و شعارهای در حمایت از بازگشت مرسی سر دادند.

از سوی دیگر ساکنان منطقه العباسیه از ورود طرفداران رئیس جمهوری عزل شده به خیابانهای منطقه ممانعت به عمل آورند و طرفداران مرسی را تهدید کردند.

این درحالی است که اسامه مرسی فرزند رئیس جمهوری عزل شده مصر اعلام کرد: ما برای روشن شدن سرنوشت پدرمان و بازداشت وی از سوم جولای به دادگاه بین المللی لاهه شکایت می کنیم.

شیماء محمد مرسی دختر رئیس جمهوری عزل شده نیز گفت: ما رژیم کنونی را مسئول حفظ سلامت پدرمان می دانیم.