یک نشریه آلمانی از گشایش دفتر نمایندگی رسمی مخالفان سوری در برلین با حمایت دولت آلمان و انتقادهای شدید اپوزیسیون به چنین اقدام مخفیانه ای از طرف دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه "فوکوس" در گزارشی از گشایش دفتر نمایندگی  مخالفان سوری در برلین خبر داد. به گزارش فوکوس این سفارتخانه غیر رسمی مخالفان سوری از طرف دولت آلمان حمایت شده و به افراد سیاسی تحت تعقیب در دولت سوریه برای مهاجرت به آلمان کمک می کند.

به این ترتیب مخالفان سوری حالا در آلمان یک دفتر نمایندگی رسمی دارند. این سفارتخانه غیر رسمی در دهمجولای افتتاح شده است. در این دفتر نمایندگی گروههای سیاسی مخالف از سوریه گرد هم می آیند، که از طرف برخی کشورها و اتحادیه اروپا به عنوان نمایندگان مشروع ملت سوریه به رسمیت شناخته شده اند. وزارت امور خارجه آلمان از این پروژه حمایت مالی می کند.


فوکوس در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: به این ترتیب آلمان برای مخالفان سوری به یک قرارگاه تبدیل شده است. پنج نفر از اعضای "ائتلاف ملی سوریه"، در حال حاضر در این دفتر نمایندگی زندگی می کنند. یکی از وظایف این دفتر این است که پناهندگان سیاسی دیگری را هم از سوریه به آلمان منتقل کند.


در این میان اپوزیسیون در آلمان از گشایش چنین دفتری در کشورشان ناراضی بوده و انتقاد شدیدی به چنین اقدامی از طرف دولت آلمان وارد کرده اند.


معاون رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره اظهار داشته است که ما بسیار متعجب هستیم که تنها تعداد اندکی از نمایندگان پارلمان آلمان از گشایش چنین دفتر نمایندگی در برلین آگاهی داشته اند. ما همچنین درباره زمان گشایش این دفتر و چگونگی افتتاح آن تعجب کرده ایم. چرا این اقدام بسیار مخفیانه و چرا حالا رخ داد؟