اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل از اجرای طرح استانداردسازی 235 باسکول ثابت و متحرک در این استان با هدف حمایت از مصرف کننده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی ظهر سه شنبه در بازدید از آزمون استانداردسازی باسکول های اردبیل یادآور شد: این طرح در راستای اجرای استاندارد 10274 توزین باسکول های ثابت و متحرک اجرا می شود.

به گفته وی همه ساله همزمان با فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان اردبیل، باسکول های همکف و متحرک در سه ماهه اول سال جاری مورد آزمون استاندارد قرار می گیرند.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان افزود: این آزمونها توسط اولین آزمایشگاه اوزان سنگین سیار مستقر در استان اردبیل که در راستای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی انجام یافته، عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: اجرای استاندارد 10274 که بر اساس استاندارد دنیا انجام می گیرد در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صورت گرفته است.

علایی حفظ حقوق مصرف کننده و تولید کننده را یکی از مهمترین وظایف این سازمان برشمرد و یادآور شد: در این راستا با تضییع کنندگان حقوق مصرف کننده برخورد و اقدامات پیشگیرانه برنامه ریزی شده است.