بازداشت سه فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی و زخمی شدن دهها نفر و اظهارات یک مقام فلسطینی درباره شرطهای فلسطین برای شرکت در مذاکرات سازش از جمله خبرهای مربوط به فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از  النشره، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از یورش به شهرهای نابلس و الخلیل واقع در کرانه باختری، سه فلسطینی را بازداشت کردند.

یک منبع امنیتی فلسطین گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی به چند منطقه در شهر نابلس یورش بردندکه به بروز درگیری و زخمی شدن پنج فلسطینی منجر شد. این در حالی است که صهیونیستها پس از حمله به منطقه الجبل الشمالی این شهر، دو برادر را بازداشت کردند.

از سوی دیگر نظامیان رژیم صهیونیستی یک فلسطینی را در شهر الخلیل دستگیر و یک ایست بازرسی را برای بازرسی مردم فلسطین ایجاد کردند.

خبر دیگر اینکه شبکه المیادین از به تاخیر افتادن زمان مذاکرات سازش میان فلسطین و صهیونیستها در واشنگتن خبر داد.

از سوی دیگر پایگاه الیوم السابع گزارش داد که واصل ابو یوسف عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) گفت: مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین تا زمانی که از سوی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پاسخی را درباره مسائل مورد اختلاف دو طرف دریافت نکنند، در مذاکرات شرکت نخواهند کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: مذاکرات سازش بر اساس سه موضوع اصلی مرزهای 1967، وضعیت شهرک سازی و آزادسازی اسیران فلسطینی صورت خواهد گرفت.

خاطر نشان می شود مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار به رسمیت شناختن مرزهای 1967، متوقف کردن روند شهرک سازی و آزادسازی صدها زندانی فلسطینی هستند که پیش از توافقنامه اسلو در سال 1993 به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده بودند.