شهركرد - خبرگزاري مهر: نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد گفت: توطئه هاي دشمنان در منطقه با نمايش قدرت مسلمانان در روز جهاني قدس خنثي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علي نكونام پيش از ظهر چهار شنبه در دومين جلسه ستاد انتفاضه و قدس استان چهارمحال و بختياري، ضمن تبريك ميلاد امام حسن مجتبي(ع)، گفت: امام حسن(ع) الگوي كاملي از صبر و حلم و گذشت بود و ايشان بسیار بزرگوار بود و بارها پیش می‌آمد كه واكنش حضرت به رفتار ناشایست دیگران، سبب تغییر رویه فرد خطاكار می‌شد.

وي با اشاره به فرصت باقيمانده از ماه ضيافت الهي بر ضرورت بهره‌گيري از معارف والاي اهل بيت(ع) تأكيد كرد و افزود: نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك به نام روز جهاني قدس با درايت يك شخصييت والاي روحاني مانند امام خميني(ره) صورت گرفت كه همه ساله مسلمانان در اين روز در حمايت از ملت مظلوم فلسطين بپامي‌خيزند.

وي كار متوليان اين روز را كاري عظيم و همراه با اجر معنوي توصيف كرد و بيان كرد: دست اندركاران برگزاري مراسمات روز جهاني قدس كار عظيمي و بزرگي را انجام مي‌دهند.

نكونام روز قدس را روز جهاد مستمر خواند و تصريح كرد: تفاوت بين جهاد براي آزادسازي قدس با جهادهاي ديگر اين است كه اين يك جهاد مستمر است و هيچ صلح و سازشي در آن معنا ندارد و قدس از آن مسلمانان است و بايد به آنان باز گردد.

امام جمعه شهركرد تأكيد كرد: تا قدس آزاد نشود اين جهاد ادامه دارد و بايد ان را بصورت يك جهاد مستمر به معناي واقعي كلمه به جهانيان نشان دهيم.

نكونام روز قدس امسال را حساس‌تر از گذشته عنوان كرد و گفت: با توجه به حوادثي كه در سوريه، لبنان، مصر، عراق در حال وقوع است امسال بايد مراسم روز جهاني قدس را بسيار پررنگ تر از گذشته برگزار شود، چراكه دشمنان تلاش هاي گسترده اي را براي نابودي جهان اسلام انجام مي‌دهند.

حجت‌الاسلام نكونام از روز جهاني قدس با عنوان روز نشان‌دادن زنده بودن مقاومت توسط آزاديخواهان جهان ياد كرد و ادامه داد: همه توطئه هاي منطقه اي با نمايش قدرت مسلمانان در روز جهاني قدس خنثي مي‌شود.

ضرورت حضور همه اقشار در راهپيمايي روز قدس

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان نيز در اين جلسه با تشكر از توجه خاص نماينده ولي فقيه در استان به مسئله قدس و فلسطين، گفت: ميلاد دومين اختر آسمان امامت و ولايت باعث شد حلاوت و شيريني بندگي خدا در ماه رمضان دوچندان شود.

علي گرجي با اشاره به تصميم نابخردانه اتحاديه اروپا در قرار دادن حزب‌الله در ليست گروه هاي تروريستي گفت: همواره دست هاي كثيف صهيونيسم بين الملل و استكبار خبيث در پشت پرده‌ي اينگونه اقدامات به وضوح ديده مي‌شود.

رئيس ستاد انتفاضه و قدس استان چهارمحال و بختياري بر ضرورت حضور همه اقشار در راهپيمايي روز قدس امسال تأكيد كرد و افزود: با توجه به نظر سنجي هايي كه از مردم در راهپيمايي روز قدس سال هاي گذشته صورت گرفت امسال تدابير ويژه اي براي جلب رضايت مردم اتخاذ شده است.

وي در بخش پاياني سخنانش از نهادها و دستگاه هاي مؤثر در برپايي راهپيمايي روز جهاني قدس در استان تقدير كرد.