وزیر امور خارجه عراق ضمن اشاره به تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوریه از سوی محور غربی و عربی، از موفقیت بشار اسد در پشت سر گذاشتن توطئه مخالفان سوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، "هوشیار زیباری" وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه بشار اسد خواهد توانست توطئه شورشیان را پشت سر بگذارد، کنار رفتن وی از قدرت را بعید دانست.

وی با بیان این مطلب افزود: رئیس جمهور سوریه در آینده مورد نظر خواهد توانست توطئه افراد شورشی را پشت سر بگذارد. زیرا وی ارتش یکپارچه ای را در دمشق و شهرهای بزرگ سوریه در اختیار دارد.

وزیر خارجه عراق ضمن کم اهمیت خواندن گمانه زنیها برای کودتای نظامی علیه بشار اسد، گفت: اندیشه تحریک ارتش آخرین پیشنهاد است.

این در حالی است که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس پیشنهادی را ارائه کرده بود مبنی براینکه فرماندهان ارتش سوریه و دستگاههای امنیتی را علیه بشار اسد تحریک کنند.

وی ادامه داد: برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مخالفان مسلح را تجهیز تسلیحاتی می کنند و آمریکا و کشورهای اروپایی نیز عملیاتهای محرمانه ای را برای حمایت از مخالفان دولت سوریه ترتیب می دهند، ولی این مسائل هرگز موزانه قدرت را تغییر نخواهد داد.

زیباری تاکید کرد: زمانی که واشنگتن و مسکو برای متقاعد کردن دولت سوریه و مخالفان به منظور شرکت در کنفرانس ژنو تلاش می کردند، مقامات آمریکایی پذیرفتند که بشار اسد نیز در این کنفرانس حضور داشته باشد. در واقع این بدان معناست که بشار اسد تا سال 2014 در قدرت باقی خواهد ماند.