بجنورد - خبرگزاري مهر: رئيس هيئت شطرنج شهرستان بجنورد گفت: رقابت هاي شطرنج جام رمضان خراسان شمالي در بخش آقايان پس از برگزاري 9 دور با معرفي نفرات برتر پايان يافت.

نقي هجرتي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاري مسابقات شطرنج جام رمضان خراسان شمالي در بخش آقايان، با بيان اينكه اين رقابت ها به ميزباني بجنورد و در محل سالن هيئت شطرنج اين شهرستان برگزار شد، افزود: در اين مسابقات 63 شطرنج باز در 9 دور سوئيسي براي مدت 9 شب با يكديگر به رقابت پرداختند.

وي اظهار داشت: در پايان اين مسابقات مهرداد درخشاني با كسب هشت امتياز و با پهن شكني 52 به مقام قهرماني رسيد، قائم مسعودي با همين امتياز و با پهن شكني 51.5 در رده دوم ايستاد و سيد امين طيبي نيز با 6.5 امتياز و با پهن شكني 50 عنوان سومي را به خود اختصاص داد.

هجرتي اضافه كرد: همچنين عباس رضاپور با 6.5 امتياز و پهن شكني 50.5 و محمد مهدي هجرتي با 6.5 امتياز و پهن شكني 49 در رده هاي چهارم و پنجم قرار گرفتند.

به گفته وي در اين مسابقات سيامك ساعدي نيز با 6.5 امتياز نفر اول شركت كنندگان بالاي 45 سال شد، كيان سهندي با شش امتياز نفر اول زير 16 سال و آرتين باغدار نيز با پنج امتياز نفر اول شركت كنندگان زير 10 سال لقب گرفت.

سرپرست مسابقات شطرنج جام رمضان خراسان شمالي گفت: در اين مسابقات كه مسئوليت برگزاري و سرداوري آن بر عهده سيد حسن طيبي و داوري آن را نيز فهيمه صدقياني عهده دار بود؛ رضا تركانلو به عنوان مرد اخلاق جام انتخاب شد.

هجرتي با اشاره به اينكه در پايان مسابقات به نفرات اول تا پنجم و نيز به نفرات برتر سنین زیر 16 و 10 سال و بالای 45 سال جوایزی اهدا شد، اظهار داشت: در پايان مسابقات شطرنج جام رمضان استان به نفر اول جايزه نقدي به ارزش یک میلیون و 200 هزار ریال، به نفر دوم یک میلیون ریال و به نفر سوم نيز جايزه نقدي 700 هزار ریالي اهدا شد.

وي با اشاره به اينكه جايزه نفر چهارم 500 هزار ریال و جايزه نفر پنجم نيز مبلغ 300 هزار ريال بود، اضافه كرد: همچنين در اين مسابقات به نفرات برتر سنین زیر 16 و 10 سال و بالای 45 سال نيز جوایزی اهدا شد.