اصفهان – خبرگزاری مهر: رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان آران و بيدگل از اجرای طرح بین اللملی ترسیب کربن در منطقه سنبک شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ابوالفضل معینی نژاد شامگاه چهارشنبه در اولین جلسه بررسی روند تصویب پروژه بین المللی ترسیب کربن در شهرستان های کویری استان اصفهان اظهار داشت: پروژه ترسیب کربن به معنای ذخیره سازی کربن آلی در بافت گیاهان و خاک مراتع تخریب یافته در جهت تأمین منابع گیاهی است.

وی با بیان اینکه طرح ترسیب کربن در منطقه سنبک شهرستان آران و بیدگل اجرا می شود، گفت: منطقه سنبک به دلیل موفقیت در اجرای طرح های مقابله با بیابان زدایی و وجود جاذبه های توریستی و اکوتوریستی برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان آران و بيدگل گستردگی سطوح منابع طبیعی قابل اجرای طرح، دانش بومی بهره برداران در استفاده از مواهب طبیعی و استقبال مردمی را از دیگر دلایل انتخاب منطقه سنبک اعلام کرد.

معینی نژاد گفت: منطقه سنبک در ناحیه شمال شهرستان آران و بیدگل و درمجاورت بند ریگ قرار گرفته و دارای چاله هایی است که درکف این چاله ها در دامان کویر آب شیرین استخراج شده و در آن هندوانه کشت می شود.