تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال گسترش فولاد با جمعی از بازیکنان جوان و بومی در شرایطی اولین بازی لیگ برتری خود را تجربه می کند که باید برابر استقلال تهران، مدافع عنوان قهرمانی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم گسترش فولاد که امسال با رسول خطیبی برای بقا در لیگ برتر گام در این رقابت های سخت گذاشته است، در نخستین گام باید برابر استقلال قرار بگیرد، تیمی که سرمربی آن امیر قلعه نویی است و این مربی نشان داده که به رغم پر افتخارترین بودن در لیگ حرفه ای ایران، اما در هفته های ابتدایی چندان خوب نتیجه نمی گیرد و این می تواند برای آبی های تهران استرس و برای آبی های تبریز روحیه به ارمغان بیاورد.

گسترش فولاد که اغلب بازیکنانش را نفرات بومی تشکیل می دهند، اگرچه نسبت به بازیکنان خیلی از تیم ها تجربه کمتری دارند اما انگیزه ای که آبی پوشان تبریزی از آن برخوردارند، می تواند عصای دست کادر فنی این تیم شده و برای رقبا حتی تیم استقلال خطرساز باشد.

دیدار با استقلال اما در شرایطی است که گسترش فولاد باید در خانه بازی کند و اگرچه این بازی قرار است پس از افطار به انجام برسد اما به رغم دیرهنگام بودن زمان برگزاری این دیدار پیش بینی می شود تعداد تماشاگر زیادی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز حاضر شده و از تیم گسترش فولاد حمایت کنند. البته می توان گفت که نتیجه دیدار تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی که یک روز قبل از این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می شود، می تواند در تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز تاثیرگذار باشد. کما اینکه خود رسول خطیبی خواسته تا هواداران تراکتورسازی از ورزشگاه آزادی مستقیما راه ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز را در پیش بگیرند.

از نکات جالب توجه این بازی، بازگشت امیر قلعه نویی سرمربی دو فصل پیش تراکتورسازی به تبریز است که بر خلاف فصل گذشته، این بار قلعه نویی در سلامت کامل به سر می برد و پایش نیاز به عمل جراحی ندارد. این بازگشت سرمربی سابق تراکتورسازان به تبریز، می تواند واکنش های متفاوتی را از سوی دوستداران فوتبال تبریز به دنبال داشته باشد اما پر واضح است که هم هواداران تراکتورسازی و هم هواداران گسترش فولاد حتما حرمت میهمان را نگه خواهند داشت.

گسترش فولاد که در بازی های تدارکاتی پیش فصل خود حتی در دیدار با حریفان لیگ برتری نتایج بسیار خوبی کسب کرده، اکنون به مقطعی رسیده که باید در دیدارهای رسمی لیگ برتر توان خود را آزمایش کند و در نخستین گام، این تیم باید برابر تیم پرقدرت و مدعی استقلال قرار بگیرد. در این بازی حضور ایمان موسوی در ترکیب تیم گسترش فولاد برابر تیم سابق خود می تواند نکته ای جالب توجه باشد. موسوی فصل گذشته در تیم استقلال حضور داشت اما نتوانست فروغ دوران حضورش در تیم نفت تهران را در جمع آبی پوشان تکرار کند. این مهاجم حتی اعلام کرده که در صورت گلزنی به تیم استقلال، خوشحالی هم خواهد کرد.

در سوی مقابل تیم استقلال اگرچه عنوان قهرمانی دوره قبلی را با خود یدک می کشد اما باید گفت که این تیم تهرانی در دیدار با گسترش فولاد کار چندان راحتی پیش رو ندارد. استقلالی ها که به لحاظ یارگیری در فصل نقل و انتقالات نتوانستند هواداران مشتاق خود را چندان راضی کنند و شاید جذب آندرانیک تیموریان و حفظ جواد نکونام تا حدودی توانست در روزهای آخر حال و روز آبی ها را بهتر کند، در اولین بازی لیگ سیزدهم دیداری سخت برابر تیم پر انگیزه گسترش فولاد پیش رو دارند.

سختی کار آبی های تهران بیشتر از این لحاظ است که انها دوران بدنسازی خوبی پشت سر نگذاشته اند و از طرفی هنگامی که دیگر تیم ها در حال اماده سازی خود برای حضور در لیگ برتر بودند، این تیم درگیر مسائل حاشیه ای بود و تمریناتش نیز شروع نشده بود. جدایی چند یار تاثیر گذار از جمله مجتبی جباری نیز به نوعی بار فنی استقلال را کاهش داده و می توان گفت که همین موارد کافی است تا تیم قلعه نویی برای مصاف با گسترش فولاد آمادگی صد در صدی نداشته باشد.

از طرفی در فوتبال ایران همیشه می گویند که تیم های قلعه نویی در چهار، پنج هفته ابتدایی لیگ نتایج چندان خوبی نمی گیرد و تجربه نیز این را ثابت کرده و چه بسا خود سرمربی استقلال هم به این موضوع واقف باشد.

تیم استقلال برای بازی امشب برابر گسترش فولاد نمی تواند از جواد نکونام و آندرانیک تیموریان استفاده کند.

البته با همه این اوصاف، حریف این هفته گسترش فولاد تیمی است به نام استقلال که به خودی خود دارای قدرت و اعتبار در فوتبال ایران است.

دیدار تیم های گسترش فولاد تبریز و استقلال تهران از ساعت 22 امشب پنجشنبه سوم مرداد در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد.

گزارش از محمود نصیرپور