کشتی‌گیران فرنگی ایران در آغاز مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا موفق به کسب سه مدال شدند. بر این اساس مراد الیاسی در وزن 54 کیلوگرم به مدال دست یافت ضمن اینکه بهنام عبدولی و میثم دلخانی، کشتی‌گیران اوزان 42 و 50 کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا از امروز پنجشنبه در اولان باتور، پایتخت مغولستان آغاز شد. در آغاز این دوره از مساباقت و در وزن 54 کیلوگرم محمدحسین مرادالیاسی با نتیجه 3 بر صفر از سد "تینچیتبک عبدیکوف" از قرقیزستان گذشت. وی در دور بعد نیز "سرنتوگتوخ"  از مغولستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. مراد الیاسی در دیدار فینال "یلنور مخامتجان" از قزاقستان را با نتیجه چهار بر یک شکست داد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در سایر رقابت های برگزار شده روز نخست مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان آسیا و در وزن 42 کیلوگرم، بهنام عبدولی در دور نخست با نتیجه 7 بر 3 از سد "هاروشی شیمایا" از ژاپن گذشت اما در دور دوم با نتیجه 5 بر 4 مغلوب "زلیم خان عثمان اف" از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی راه یافت. این کشتی‌گیر در دیدار رده بندی به مصاف "داواباندی" از مغولستان رفت و در این دیدار با نتیجه 12 بر 5 به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد. در این وزن کشتی گیر کره شمالی عنوان نخست را از آن خود کرد.

همچنین در وزن 50 کیلوگرم، میثم دلخانی در دور اول "امان گلی اف شاتلیک" از ترکمنستان را 10 بر 2 شکست داد اما در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر مغلوب "کامران‌الدین زین‌الدینوف" از ازبکستان شد و از صعود به فینال بازماند. این کشتی‌گیر د دیدار رده‌بندی  "تساگانتسیج" از مغولستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد. در این وزن کشتی گیر قزاقستانی اول شد.

در چارچوب این مسابقات محمدرضا آقا نیا و مهدی مرادحاصلی کشتی گیران اوزان 46 و 58 کیلوگرم کشورمان با شکست از حریفان خود از دور رقابت‎ها کنار رفتند.